Este consumul de ouă crude sigur și sănătos? Avantaje și dezavantaje

0
oua crude avantaje și dezavantaje

Dacă doriți să adăugați mai multe proteine și substanțe nutritive în dieta dvs., ouăle sunt o soluție excelentă.
Acestea conțin micro și macronutrienți importanți.
Cu toate acestea, profilul nutrițional al ouălor crude și profilul nutrițional al ouălor fierte prezintă unele diferențe semnificative, inclusiv faptul că consumul de ouă crude sau alimente care conțin ouă crude ridică îngrijorări cu privire la riscul de a contracta o infecție cu Salmonella.
Iată câteva dintre beneficiile pentru sănătate – și problemele de sănătate – legate de consumul ouălor crude:
👉 Ouăle crude sunt hrănitoare
La fel ca ouăle fierte, ouăle crude sunt extrem de hrănitoare.
Sunt bogate în:
– proteine de înaltă calitate
– grăsimi sănătoase
– vitamine
– minerale
– antioxidanți care protejează ochii
– diferiți alți nutrienți
Un ou crud întreg, mare conține:
– proteine: 6 grame
– grăsime: 5 grame
– magneziu: 6 mg (1% din valoarea zilnică)
– calciu: 28 mg (2% din DZR)
– fosfor: 99 mg (8% din DZR)
– potasiu: 69 mg (1% din DZR)
– vitamina D: 41 UI (5% din DZR)
În plus, un ou crud conține 147 mg de colină (27% din DV), un nutrient esențial care s-a dovedit a avea un impact pozitiv asupra funcției creierului. Colina este importantă și pentru sănătatea inimii.
Ouăle crude sunt, de asemenea, bogate în luteină și zeaxantină. Acești antioxidanți importanți vă protejează ochii și vă pot reduce riscul de boli oculare legate de vârstă.
Este important să rețineți că aproape toți acești nutrienți sunt concentrați în gălbenuș. Albușul de ou constă în cea mai mare parte din proteine.

👉 Ouăle, sursă de proteine
Ouăle sunt una dintre cele mai bune surse de proteine animale.
Conțin toți cei 9 aminoacizi esențiali. Din acest motiv, acestea sunt adesea denumite surse de proteine „complete”.
👉 Albușurile de ouă crude pot împiedica absorbția biotinei
Biotina este o vitamină B solubilă în apă, cunoscută și sub numele de vitamina B7.
Această vitamină este implicată în producția de glucoză și acizi grași din organism. Este, de asemenea, importantă în timpul sarcinii.
În timp ce gălbenușurile oferă o bună sursă dietetică de biotină, albușurile de ouă crude conțin o proteină numită avidină. Avidina se leagă de biotină în intestinul subțire, împiedicând absorbția acesteia. Deoarece căldura distruge avidina, aceasta nu este o problemă atunci când oul a fost fiert.
În orice caz, chiar dacă mâncați ouă crude, este foarte puțin probabil ca acesta să ducă la deficitul efectiv de biotină. Pentru ca acest lucru să se întâmple, ar trebui să consumați ouă crude în cantități mari în fiecare zi.
👉 Ouăle crude pot fi contaminate cu bacterii
Ouăle crude sau puțin gătite pot conține Salmonella, un tip de bacterie dăunătoare.
Contaminarea cu Salmonella se poate întâmpla în unul din cele două moduri:
– fie direct în timpul formării unui ou în interiorul găinii
– indirect când Salmonella contaminează exteriorul oului și pătrunde prin membrana cojii
Contaminarea indirectă se poate produce în timpul procesului de producție, în timpul manipulării sau în timpul preparării alimentelor.
Consumul de ouă contaminate poate provoca intoxicații alimentare.
Simptomele intoxicației alimentare cu Salmonella includ crampe stomacale, diaree, vărsături și febră. Aceste simptome apar de obicei la 6 ore până la 6 zile de la contractarea unei infecții și pot dura 4 până la 7 zile după consumul alimentelor contaminate cu bacterii.
Între 1995 și 2002, ouăle au fost identificate ca fiind sursa a 53% din toate cazurile de Salmonella raportate la Centrele pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC). În 2013, s-a estimat că Salmonella a cauzat aproximativ 1 milion de cazuri de boli în Statele Unite.
Pasteurizarea este o metodă care este adesea utilizată pentru a preveni posibilitatea contaminării cu Salmonella. Acest proces utilizează un tratament de încălzire pentru a reduce numărul de bacterii și alte microorganisme din alimente.
Departamentul de Agricultură al SUA (USDA) consideră sigură utilizarea ouălor crude în coajă dacă sunt pasteurizate.
👉 Infecția cu Salmonella poate fi mai riscantă pentru anumite persoane
În timp ce majoritatea persoanelor care suferă de intoxicații alimentare cu Salmonella își revin rapid, există persoane care prezintă un risc mai mare de a contracta o infecție și care pot prezenta simptome mai severe.
Cei mai în vârstă, femeile însărcinate, cei care au un sistem imunitar compromis și copiii mici ar trebui să evite consumul ouălor crude și alimentele care conțin oua crude – mai ales dacă ouăle nu au fost pasteurizate.
👉 Cum să minimizați riscul de infecție bacteriană
Potrivit CDC, există câteva modalități prin care puteți minimiza riscul de a contracta o infecție cu Salmonella:
– Cumpărați ouă pasteurizate și de la surse de încredere.
– Cumpărați numai ouă păstrate în frigiderul magazinului alimentar.
– Păstrați ouăle la frigider acasă. Depozitarea lor la temperatura camerei poate induce o creștere rapidă a bacteriilor dăunătoare.
– Nu cumpărați și nu consumați ouă după data de expirare.
– Aruncă ouăle crăpate sau murdare.
În timp ce toți acești pași vă ajută, una dintre cele mai bune modalități de a elimina riscul de a contracta Samonella este de a găti ouăle bine.

Niciun comentariu

Nu ratați!

Introduceți adresa dumneavoastră de email pentru a primi cele mai noi articole:

Prin abonarea la newsletter-ul nostru aveți șansa de a câștiga unul dintre cele trei coșuri cu produse naturiste, oferite lunar prin tragere la sorți.