Nutrienți esențiali care îți mențin tinerețea – în ce alimente se ascund?

0

Pe măsură ce îmbătrânești, celulele pielii încep să se descompună. Nu-ți vine să crezi, dar primele semne ale îmbătrânirii încep să apară de la 20 de ani! Deși nu puteți inversa procesul de îmbătrânire, din fericire, îl puteți încetini și vă puteți menține pielea tânără pentru mult timp. Cum? Prin secretele cele mai bine păstrate ale Naturii. Și aici, v-am împărtășit toate aceste secrete:
👉 Nutrienți esențiali care vă mențin tineri
Alimentele proaspete și sănătoase conțin vitamine, substanțe nutritive și antioxidanți care vă mențin celulele active și previn orice boli legate de vârstă. Acești nutrienți luptă împotriva radicalilor liberi dăunători care vă afectează pielea, reducând astfel semnele îmbătrânirii drastic. Nutrienții esențiali includ:
Aminoacizi: Stimulați producția de elastină și colagen, oferind pielii un aspect neted și neted.
Carotenoizi (Retinol, Beta-Caroten, Vitamina A): Combate radicalii liberi dăunători. Un studiu a constatat că persoanele cu un nivel ridicat de carotenoizi (antioxidanți) în sistemul lor aveau o piele cu aspect mai tânăr.
Acizii grași Omega-3: au proprietăți antiinflamatorii, iar consumul lor au demonstrat că încetinesc procesul de îmbătrânire.
Polifenoli: consumul de polifenoli vă protejează de daunele UV. Aceștia sunt agenți puternici antioxidanți și antiinflamatori și au efecte de protejare a ADN-ului.
Vitamina D: Această vitamină vă protejează celulele pielii de daunele cauzate de expunerea la UV, previne infecțiile pielii și are un efect anti-îmbătrânire.
Seleniu: mărește apărarea antioxidantă a pielii, protejează celulele pielii de daunele UV și are efecte antiinflamatorii.
Vitamina C: vă protejează pielea împotriva poluării și a altor efecte asupra mediului, stimulează producția de colagen și prezintă proprietăți antioxidante.
Vitamina E: Vă protejează pielea de stresul oxidativ, prevenind astfel daunele pe termen lung, cum ar fi ridurile, edemul, eritemul și îngroșarea pielii
Flavonoide: previn stresul oxidativ, prevenind astfel semnele îmbătrânirii.
Polifenoli de ceai verde: Aplicarea topică sau consumul de polifenoli de ceai verde previne deteriorarea cauzată de razele UV și cancerigeni chimici. Ceaiul are proprietăți antiinflamatorii care previn epuizarea antioxidantă a pielii.
Veți găsi toți acești nutrienți și vitamine anti-îmbătrânire în anumite produse alimentare. Iată lista celor mai bune alimente anti-îmbătrânire pentru pielea cu aspect mai tânăr:
👉 Fructe
🧬 Afine
Afinele sunt bogate în flavonoide, cum ar fi myricetin, quercetin și kaempferol. Acestea sunt surse bogate de vitamine C și K și alți nutrienți care au un efect anti-îmbătrânire și previn deteriorarea celulelor.
Adăugați afine proaspete la smoothie-urile dvs. pentru a obține toate beneficiile.
🧬 Avocado
Avocado este unul dintre alimentele anti-îmbătrânire cu beneficii imense pentru sănătate. Este bogat în potasiu, vitaminele A, C, E și K și antioxidanți care combat efectele îmbătrânirii. Mai mult, este benefic pentru sănătatea dumneavoastră generală.
Puteți să faceți piure de avocado și să-l utilizați ca unt pentru pâine prăjită sau pur și simplu să-l feliați și să îl adăugați la salata dvs.
🧬 Rodii
Semințele roșii ale rodiei conțin compuși importanți precum vitaminele C, D, E și K, împreună cu seleniu, magneziu și proteine. Toți acești compuși au un efect anti-îmbătrânire și vă ajută corpul să lupte împotriva bolilor și a semnelor îmbătrânirii.
Adăugați rodie la smoothie-uri și salate sau o puteți mânca simplă.

🧬 Pepene verde
Pepenele verde vă protejează pielea de îmbătrânirea prematură. Acest fruct este bogat în vitaminele C, E și K, seleniu, calciu, mangan, potasiu, proteine și carbohidrați.
Există multe modalități de a consuma fructele de vară, dar pur și simplu le puteți tăia sau face suc.
🧬 Roșiile
Roșiile conțin licopen. Acesta este un carotenoid non-provitaminic A care vă protejează pielea de daunele provocate de soare. Mai mult, coaja roșiilor are un efect antiinflamator asupra pielii, iar flavonoidele din fruct încetinesc îmbătrânirea.
Roșiile pot fi adăugate la curry, paste, salate pentru a da acel gust aromat felului tău de mâncare.
🧬 Smochine
Acest fruct este ambalat cu polifenoli și flavonoizi care îi conferă proprietăți antioxidante. Smochinele previn diferite tipuri de stres oxidativ, menținând astfel pielea și sistemul sănătos.
Faceți tarte de smochine, tăiați-le și adăugați la pizza sau salată de fructe – există o mulțime de moduri de a consuma smochine.
🧬 Căpșuni
Aceste fructe roșii suculente sunt o putere a micronutrienților esențiali. Acestea sunt încărcate cu compuși fenolici care au proprietăți antioxidante și antiinflamatorii. Acestea stimulează metabolismul celular și renașterea celulară, prevenind stresul oxidativ și încetinind procesul de îmbătrânire.
Cine nu iubește căpșunile! Căpșuni în salate, smoothie-uri, tartă și topping-uri – nu există lipsă de idei.
🧬 Lămâi
Lămâile sunt surse excelente de vitamina C, care vă ajută să vă mențineți pielea sănătoasă și strălucitoare. Vitamina C este un antioxidant important care vă protejează pielea de efectele radicalilor liberi. De asemenea, conțin flavonoide care sunt bune pentru piele.
Poți să faci suc de lămâie, tarte de lămâie, să o storci pe salate sau pe grătar sau pur și simplu să o adaugi în bolul tău de fructe proaspete.
👉 Legume
🧬 Broccoli
Broccoli este abundent în vitaminele C și K1, potasiu, acid folic și alte minerale. Conținutul ridicat de antioxidanți al acestei legume îl face să fie supralimentul care vă ajută să luptați împotriva semnelor îmbătrânirii.
Probabil cea mai bună modalitate de a consuma broccoli este la abur și apoi adăugând puțină sare, ulei de măsline și oțet.
🧬 Morcovi
Aceste legume crocante și gustoase sunt surse excelente de beta-caroten, potasiu și antioxidanți. Acestea ajută la scăderea în greutate și vă mențin pielea sănătoasă.
Morcovii pot fi consumați cruzi sau puteți să-i faceți suc sau adăugați în salata.
🧬 Varză roșie
Comparativ cu varianta verde, varza roșie este mai bogată în luteină, beta-caroten și antioxidanți. Acest lucru nu numai că vă menține sistemul sănătos, ci și încetinește procesul de îmbătrânire.
Varza roșie se prepară ușor. Varza roșie crudă poate fi folosită în salate. Puteți face murături cu varză roșie sau puteți încerca alte tipuri de mâncare.
🧬 Spanac
Spanacul este o sursă excelentă de vitamina A (conține carotenoizi), vitamina C (favorizează sănătatea pielii), acid folic (stimulează funcția celulară) și fier (vă menține țesuturile puternice). De asemenea, este bogat în antioxidanți care te ajută să obții o piele cu aspect mai tânăr.
Sotati frunzele de spanac cu ulei de măsline si puțin usturoi. Cel mai simplu mod de a consuma spanac este prin adăugarea sa la smoothie.
🧬 Castraveți
Conțin 96% apă și sunt bogați în antioxidanți care reduc stresul oxidativ din corpul dumneavoastră. De asemenea, conțin taninuri și flavonoide care blochează radicalii liberi nocivi.
Castraveții tăiați felii, cu o notă de piper, sare și lămâie, sunt extrem de răcoritori într-o zi fierbinte de vară.
🧬 Cartofi dulci
Prezența betacarotenului le conferă culoarea lor portocalie. Cartofii dulci sunt bogați în antioxidanți și nu conțin aproape deloc grăsimi și carbohidrați. De asemenea, au proprietăți antiinflamatorii.
Pentru a mânca cartofi dulci, îl puteți tăia în bucăți și apoi îl fierbeți sau ii coaceți necojiți și apoi îl puteți consuma cu un pic de ierburi și ulei de măsline.
🧬 Varză de Bruxelles
Sunt excepțional de bogate în vitaminele C și K. În timp ce vitamina K este bună pentru sănătatea oaselor, vitamina C este un antioxidant care vă crește imunitatea și vă menține pielea sănătoasă. Varza de Bruxelles ajută la reducerea stresului oxidativ din celulele pielii.
Puteți pur și simplu să o frigeți cu sare și piper. Sau pur și simplu aburiți-o și adăugați puțin suc de lămâie, piper, sare și brânză feta și savurați!
👉 Băuturi
🧬 Ceai verde
Ceaiul verde conține polifenoli care stimulează producția de keratinocite, încetinind astfel procesul de îmbătrânire a pielii. În plus, reduce deteriorarea matricei extracelulare pe piele, eliminând astfel ridurile.
Dimineața devreme este cel mai bun moment pentru a bea ceai verde. Cu toate acestea, asigurați-vă că nu consumați ceai verde mai mult de trei ori pe zi.
🧬 Vin roșu
Vinul roșu conține resveratrol, care imită beneficiile pe care le obțineți cu exercițiile fizice și cu o dietă hipocalorică. Ajută la întinerirea celulelor și încetinește procesul de îmbătrânire. Un pahar de 150 ml pe zi de vin este bun pentru sănătatea dumneavoastră. Cu toate acestea, prea mult din acesta poate fi la fel de rău pentru tine.
🧬 Lapte de migdale (fortificat)
Laptele de migdale are un procent ridicat de vitamina E. Doar 28 de grame de lapte de migdale vă oferă 37% din necesarul zilnic de vitamina E. Vă protejează pielea de efectele dăunătoare ale radicalilor liberi. Când este fortificat, laptele de migdale devine și o sursă de vitamina D și calciu (la fel ca laptele de vacă).
Laptele de migdale este unul dintre cei mai buni înlocuitori pentru cei care doresc să evite lactatele. Faceți piureuri sau pur și simplu beți-l. Evitați laptele cu zahăr sau arome adăugate.
👉 Ierburi și condimente
🧬 Curcuma
Acest condiment medicinal este răspunsul la multe probleme de sănătate. Și are și proprietăți anti-îmbătrânire. Curcuma conține curcumină care poate încetini daunele oxidative și inflamațiile care contribuie la îmbătrânire. Atât consumul, cât și aplicarea topică a turmericului sunt bune pentru pielea dumneavoastră.
Turmericul este utilizat pe scară largă în bucătăriile indiene. Un vârf de turmeric peste cartofi sau legume și un pahar de lapte este foarte sănătos.
🧬 Pătrunjel
Pătrunjelul nu este doar pentru a-ți condimenta mâncarea, ci este și un depozit de vitamine A, C, K, B1 și B3. Este bogat în flavonoide, în special luteolină, care previne deteriorarea celulelor oxidative, menținând pielea strălucitoare și sănătoasă.
Adăugați-l în castronul de salată sau aruncați o mână din această plantă în paste sau în smoothie – pătrunjelul poate fi consumat în mai multe moduri.
🧬 Usturoiul
Un studiu arată că usturoiul are proprietăți antioxidante, antibacteriene și de detoxifiere, care au efecte de păstrare a tineretului și anti-îmbătrânire a pielii.
Cel mai bun mod de a consuma usturoiul este crud (tocați-l și înghițiți-l cu băutura dvs. preferată).
🧬 Șofran
Această plantă aromatică inhibă activitatea tirozinazei și scade melanogeneza (un proces prin care se produce melanină). Acest lucru are un efect anti-îmbătrânire. Mai mult, conține componente fenolice, cum ar fi monoterpenoide, kaempferol și quercetină, care inhibă melanogeneza.
Cel mai bun mod de a consuma șofran este prin înmuierea câtorva fire în lapte și apoi să beți laptele de șofran.
👉 Alte alimente anti-îmbătrânire:
– Somon
– Ulei de măsline
– Ciocolata neagră
– Fasole
– Nuci
– Maca
– Semințe de susan
– Iaurt
– Făină de ovăz

Niciun comentariu

Nu ratați!

Introduceți adresa dumneavoastră de email pentru a primi cele mai noi articole:

Prin abonarea la newsletter-ul nostru aveți șansa de a câștiga unul dintre cele trei coșuri cu produse naturiste, oferite lunar prin tragere la sorți.