Smochine – de la îngrijirea pielii până la menținerea sănătății cardiovasculare, aceste fructe îți dau multe motive serioase să le incluzi in dietă

0

Smochinele sunt printre cele mai vechi fructe consumate de oameni. Unii cercetători cred chiar că fructul interzis smuls de Eva a fost un smochin și nu un măr. Știați că smochinul era fructul preferat al Cleopatrei? Vă întrebați ce este atât de special la acest fruct?
Smochinele conțin diferiți nutrienți esențiali. Sunt bogate în fitonutrienți, antioxidanți și vitamine. Smochinele uscate sunt foarte concentrate în minerale și vitamine.
Smochinele sunt o sursă bogată de zaharuri naturale și fibre solubile. Graficul nutrițional de mai jos vă spune tot ce trebuie să știți despre smochine:

🧬 Sănătatea digestivă
Smochinele ameliorează constipația și îmbunătățesc sănătatea digestivă generală. Înmoaie 2-3 smochine în apă peste noapte și consumă-le cu miere în dimineața următoare și poți să-ți iei adio de la problema constipației.
Fibrele sunt excelente pentru digestie, iar smochinele sunt încărcate cu fibre dietetice, care ajută la mișcarea sănătoasă a intestinului și ameliorează constipația.
Fibrele din smochine tratează, de asemenea, diareea și calmează întregul sistem digestiv.
O dietă bogată în fibre este ceea ce aveți nevoie pentru a vă corecta sistemul digestiv, iar smochinele sunt indispensabile, deoarece vă fac să vă simțiți plini și vă împiedică să mâncați în exces.
🧬 Sănătatea inimii
Smochinele reduc nivelul trigliceridelor din sânge și contribuie la îmbunătățirea sănătății inimii.
Trigliceridele sunt particule de grăsime din sânge, principala cauză a bolilor de inimă. De asemenea, antioxidanții din smochine elimină radicalii liberi din corp, care blochează arterele coronare și provoacă boli coronariene.
Smochinele conțin, de asemenea, fenoli și acizi grași omega-3 și omega-6 care scad riscul bolilor de inimă.
🧬 Colesterol
Smochinele conțin pectină, o fibră solubilă despre care se știe că reduce nivelul colesterolului. Fibrele din smochine curăță excesul de colesterol din sistemul digestiv și îl transportă în intestin pentru a-l elimina.
Smochinele conțin vitamina B6 care este responsabilă pentru producerea serotoninei. Această serotonină vă stimulează starea de spirit și scade colesterolul.
Smochinele uscate reduc colesterolul total deoarece conțin acizi grași omega-3 și omega-6 și fitosteroli care scad sinteza naturală a colesterolului în organism.
🧬 Cancerul de colon
Consumul regulat de smochine poate reduce riscul de cancer de colon. Fibra din smochine ajută la eliminarea rapidă a deșeurilor din organism, ceea ce funcționează bine pentru prevenirea cancerului de colon.
Numeroasele semințe din smochine conțin niveluri ridicate de mucină care colectează deșeurile și mucusul din colon și le elimină.
🧬 Anemie
Lipsa de fier în organism poate provoca anemie cu deficit de fier. Smochinele uscate conțin fier, care este o componentă cheie a hemoglobinei. S-a constatat că consumul de smochine uscate îmbunătățește nivelul de hemoglobină din sânge.
Copiii, adolescenții și femeile însărcinate ar trebui să își monitorizeze în mod specific nivelul de fier pentru a evita complicațiile. De asemenea, dacă sunteți bolnav sau ați fost supus unei intervenții chirurgicale, includeți smochine în dieta dvs. pentru a crește nivelul de fier din corpul dvs. și pentru a rezolva problema eficient.
🧬 Niveluri mai mici de zahăr la pacienții cu diabet zaharat
Nu doar fructele, ci și frunzele au beneficii pentru sănătatea ta. Frunzele de smochin au proprietăți uimitoare care vă ajută să vă reglați nivelul glicemiei. Potrivit unui studiu, includerea frunzelor de smochin în dietă a contribuit la controlul creșterii glicemiei după masă la diabeticii dependenți de insulină.
Puteți consuma frunze de smochin sub formă de ceai. Puteți fierbe 4-5 frunze de smochin în apă. De asemenea, puteți usca frunzele de smochin și le puteți măcina pentru a obține o pulbere. Adăugați două linguri din această pulbere la un litru de apă și fierbeți-o. Ceaiul tău este gata!
🧬 Cancer de sân
Smochinele se numără printre fructele care conțin cea mai mare cantitate de fibre. Și s-a constatat că femeile care au consumat mai multe fibre dietetice în timpul adolescenței și la vârsta adultă timpurie au un risc mai mic de a cădea pradă cancerului de sân.
Aportul ridicat de fibre a fost asociat cu un risc cu 16% mai mic de cancer de sân general și cu 24% cu un risc mai mic de cancer de sân înainte de apariția menopauzei.
Se știe că extractele de smochine și smochinele uscate conțin elemente care ajută la prevenirea cancerului de sân la postmenopauză.
🧬 Întărește oasele
Smochinele conțin calciu, potasiu și magneziu, toate acestea ajutând sănătatea oaselor. Smochinele îmbunătățesc densitatea osoasă și scad defalcarea oaselor, care începe odată cu îmbătrânirea. Calciul este crucial pentru menținerea sănătății oaselor, iar smochinele sunt una dintre cele mai bune surse ale acestuia.
Smochinele conțin potasiu care contracarează pierderea urinară de calciu cauzată de dietele bogate în sare. Acest lucru împiedică subțierea oaselor.
🧬 Bogate în antioxidanți
Smochinele sunt o putere de antioxidanți și neutralizează radicalii liberi din corpul tău și luptă împotriva bolilor. Cu cât o smochină este mai mată, cu atât conține mai mulți antioxidanți.
Smochinele sunt o sursă bogată de antioxidanți fenolici. Antioxidanții din smochine îmbogățesc lipoproteinele din plasmă și le protejează de oxidarea ulterioară.
🧬 Reglați tensiunea arterială ridicată
Studiile arată că includerea smochinelor în dieta zilnică ajută la scăderea tensiunii arteriale. Fibrele din smochine scad riscul de hipertensiune arterială, în timp ce conținutul de potasiu al smochinelor ajută la menținerea acesteia.
În afară de potasiu, omega-3 și omega-6 din smochine ajută și la menținerea tensiunii arteriale.
🧬 Prevenirea hipertensiunii
Când consumați mai puțin potasiu și mai mult sodiu, acesta perturbă echilibrul sodiu-potasiu din corpul dvs., deschizând calea pentru hipertensiune. Smochinele ajută la restabilirea acestui echilibru, deoarece sunt bogate în potasiu.
🧬 Creșteți rezistența sexuală
Smochinele promovează fertilitatea și sunt considerate un supliment sexual. Sunt bogate în calciu, fier, potasiu și zinc. Sunt, de asemenea, bogate în magneziu, mineralul necesar pentru producerea hormonilor sexuali androgeni și estrogeni.
Smochinele ajută la diferite tipuri de disfuncții sexuale, cum ar fi sterilitatea, disfuncția erectilă și apetitul sexual. Nu există o rezervă științifică puternică, dar în multe culturi, smochinele sunt considerate simboluri ale fertilității. De asemenea, produc un aminoacid care este responsabil pentru creșterea producției de oxid nitric, care extinde vasele de sânge și crește fluxul de sânge către toate părțile corpului, inclusiv organele sexuale.
Înmuiați smochinele în lapte peste noapte și mâncați-le a doua zi pentru a vă spori abilitățile sexuale.
🧬 Astm
O metodă eficientă pentru a face față astmului bronșic este consumarea unui amestec de semințe de schinduf pudră, miere și smochine. De asemenea, puteți consuma suc de smochine pentru a obține ameliorarea astmului.
Smochinele hidratează membrana mucoasă și drenează flegma, ameliorând astfel simptomele astmului. De asemenea, conțin compuși fitochimici care luptă împotriva radicalilor liberi, care altfel declanșează astmul.
🧬 Reduceți durerea în gât
Smochinele conțin mucilagiu care vindecă și protejează împotriva durerilor de gât. Aceste fructe sunt liniștitoare pentru gât, iar sucurile lor naturale ameliorează durerea și stresul din corzile vocale.
De asemenea, smochinele sunt un remediu natural pentru amigdalită. Acestea ajută la reducerea umflăturilor și iritațiilor cauzate de această afecțiune. Faceți o pastă de smochine cu apă caldă și aplicați-o pe gât. Acesta va reduce durerea și vă va calma gâtul.
🧬 Prevenirea degenerării maculare
Smochinele pot ajuta la prevenirea degenerescenței maculare, care este principala cauză a pierderii vederii la persoanele în vârstă.
Smochinele vă îmbunătățesc vederea și previn degenerescența maculară, deoarece conțin o cantitate mare de vitamina A. Vitamina A este un antioxidant care îmbunătățește sănătatea ochilor. Protejează ochii de radicalii liberi și previne deteriorarea retinei.
🧬 Îmbunătățiți sănătatea ficatului
Smochinele elimină obstrucțiile ficatului, îmbunătățind astfel sănătatea acestuia. Un studiu a arătat că un extract preparat din frunze de smochin a prezentat activitate hepatoprotectoare la șoareci, deschizând calea pentru utilizarea acestuia în prevenirea leziunilor hepatice la om.
🧬 Prevenirea bolilor coronariene
Antioxidanții din smochine, precum și proprietățile lor de scădere a tensiunii arteriale, elimină radicalii liberi din corp, care altfel blochează arterele coronare, ducând la boli coronariene.
De asemenea, prezența potasiului, omega-3 și omega-6 în smochine ajută la prevenirea atacurilor de cord.
🧬 O sursă bună de energie
Adăugarea de smochine în dieta dvs. este o modalitate sigură de a vă crește nivelul de energie. Glucidele și zahărul prezente în smochine măresc procentul de energie din corpul dumneavoastră.
🧬 Insomnie
O dietă echilibrată este esențială pentru un somn bun. Includerea smochinelor în dieta dvs. îmbunătățește calitatea somnului. Acestea conțin aminoacidul triptofan care vă ajută corpul să creeze melatonină, ceea ce induce somnul.
Smochinele conțin, de asemenea, acizi grași omega-3 care vă ajută să dormiți mai bine. Triptofanul prezent în smochine ajută la sintetizarea vitaminei B3 în corpul dumneavoastră, care menține insomnia la distanță. Lipsa vitaminei B3 din corpul tău te face să fii instabil și neliniștit, ceea ce îți poate strica somnul.
Smochinele sunt o sursă bogată de magneziu. Lipsa de magneziu din organism provoacă stres și iritabilitate, ceea ce duce la insomnie.
🧬 Îmbunătățiți sistemul imunitar
Smochinele ucid bacteriile, virușii și viermii rotunzi din corpul dvs., care altfel pot cauza probleme de sănătate. Acestea conțin substanțe nutritive precum potasiu și mangan care, împreună cu antioxidanții, vă stimulează sistemul imunitar.
👉 Beneficiile smochinelor pentru piele
🧬 Prevenirea ridurilor
Un studiu a constatat că extractul de smochin a avut un efect antioxidant asupra pielii ridate și a redus procentul de adâncime a ridurilor.
Într-un alt studiu, s-a constatat că o formulă care conține extract de fructe de smochin a scăzut semnificativ melanina pielii, pierderea de apă trans-epidermică și sebumul pielii. De asemenea, a crescut hidratarea pielii. Prin urmare, smochinele ar putea fi folosite ca remediu pentru hiper pigmentare, acnee, pistrui și riduri.
🧬 Întinerește-ți pielea
Smochinele sunt grozave pentru pielea ta. Fie că le mănânci sau le aplici ca mască, ele îți fac pielea frumoasă. Iată o rețetă pentru o mască:
Luați o smochină mare sau două smochine mici. Tăiați-o în două și scoateți pulpa și sfărâmați-o bine. Adăugați o linguriță de miere sau iaurt dacă doriți să vă îmbunătățiți textura pielii.
Aplică masca pe față și las-o timp de 5 minute sa acționeze. Spălați cu apă și bucurați-vă de pielea reîmprospătată.
🧬 Vindecă abcesul și negii
Puteți aplica o smochină direct pe piele pentru a reduce diferite forme de inflamație a pielii, cum ar fi furuncule și abcesul. Un studiu a constatat că latexul smochinului a prezentat activitate antiwart. Acest lucru s-ar putea datora activității proteolitice a enzimelor latexului.
👉 Beneficiile smochinelor pentru păr
🧬 Starea părului
Smochinele sunt foarte populare în industria de îngrijire a părului, deoarece extractele lor sunt folosite pentru a crea balsamuri de păr uimitoare. Aceste extracte asigură umezeală scalpului și ajută la detangularea părului. Hidratează părul fără a-l face greoi.
🧬 Promovarea creșterii părului
Căderea părului apare de obicei din cauza lipsei unei alimentații adecvate. Smochinele conțin substanțe nutritive prietenoase părului, cum ar fi magneziul, vitamina C și vitamina E, care favorizează creșterea părului. Nutrienții esențiali prezenți în acest fruct stimulează circulația sângelui în scalp pentru a accelera creșterea părului.
Atenție!
Nu consumați niciodată smochine necoapte. Produc latex alb care conține compuși precum furocumarine și 5-metoxi psoralen (5-MOP), care pot provoca alergii severe în jurul gurii și buzelor care se pot răspândi rapid la celelalte părți ale corpului.

Niciun comentariu

Nu ratați!