Știați cât de mult bine aduceți organismului consumând roșii în mod regulat?

0
roșii beneficii pentru sanatate

Roșiile sunt disponibile într-o mare varietate de forme, dimensiuni și culori, în timp ce roșiile roșii sunt cele mai comune. Roșiile au fost odinioară considerate otrăvitoare și au fost cultivate numai în scopuri ornamentale sub denumirile „tomatl”, „măr de dragoste” sau „pomme d’amour”.
Compușii bioactivi și, prin urmare, capacitatea antioxidantă a roșiilor, pot varia semnificativ ca urmare a diferiților factori, dintre care cei mai importanți includ moștenirea genetică, varietatea, stadiul de maturare, condițiile agronomice și manipularea post-recoltare. Roșiile sunt consumate în două moduri diferite: proaspete și procesate. Condițiile de procesare, cum ar fi temperatura, timpul de procesare, lumina și oxigenul, pot reduce semnificativ conținutul de molecule bioactive.
👉 Compuși bioactivi
Roșia este una dintre cele mai consumate legume, legată de riscul redus de boli cronice și de anumite tipuri de cancer. Tomatele conține compuși bioactivi importanți, inclusiv carotenoizi, polifenoli si vitamina C. Carotenoizi cum ar fi licopenul, sunt responsabili de culoarea roșie, β-carotenul, zeaxantina și luteina. Polifenolii, inclusiv flavonolii și flavonoizii, sunt antioxidanți puternici. Toți acești compuși au beneficii diferite pentru sănătatea umană.
👉 Valoare nutrițională
În afară de aroma lor dulce, acidă și gustul ușor acrișor, roșiile sunt o sursă bună de nutrienți, vitamine și minerale. Consumul de 180 de grame de roșii oferă:
– 4631 µg de licopen
– 24,7 mg de vitamina c
– 14,2 µg de vitamina K
– 0,106 mg de cupru
– 0,144 mg de vitamina B6
– 76 µg de vitamina A
– 0,011 g triptofan
– 0,049 g de treonină
– 0,032 g de izoleucină
– 0,045 g de leucină
– 0,049 g de lizină
👉 Beneficiile pentru sănătate ale roșiilor
Roșiile conțin o cantitate imensă de antioxidanți despre care s-a dovedit că luptă împotriva diferitelor forme de cancer. Este o sursă bogată de vitamine și minerale și exercită un efect protector împotriva bolilor cardiovasculare.
1. Sănătatea inimii
Boala cardiovasculară, cum ar fi atacurile de cord și accidentele vasculare cerebrale, este cea mai frecventă cauză de deces din lume.
Un studiu efectuat la bărbați de vârstă mijlocie a arătat că nivelurile scăzute de licopen și beta-caroten din sânge sunt legate de riscul crescut de atacuri de cord și accidente vasculare cerebrale.
Mai multe dovezi din studiile clinice arată că suplimentarea cu licopen este eficientă la scăderea colesterolului LDL. Cercetările clinice au arătat, de asemenea, beneficii împotriva inflamației și a markerilor stresului oxidativ. Ele prezintă, de asemenea, un efect protector asupra stratului interior al vaselor noastre de sânge și pot reduce riscul de coagulare a sângelui.
2. Sursă bogată de vitamine și minerale
O singură roșie oferă 27,44% din necesarul zilnic de vitamina C. Vitamina C este un antioxidant natural care previne ca radicalii liberi cauzatori de cancer să deterioreze sistemele corpului. De asemenea, conține vitamina A și potasiu, precum și fier.
Potasiul joacă un rol important în menținerea sănătății nervilor, iar fierul este crucial pentru menținerea sănătății normale a sângelui. Vitamina K, care este esențială în coagularea sângelui și controlează sângerarea, este, de asemenea, abundentă în tomate.
3. Sănătatea digestivă
Roșiile mențin sistemul digestiv sănătos, prevenind constipația și diareea. Previne icterul și elimină eficient toxinele din organism. În plus, roșiile constau au o cantitate uriașă de fibre, care ajută la creșterea scaunelor și la scăderea simptomelor de constipație.
Cantitatea sănătoasă de fibre ajută la încurajarea mișcării peristaltice în mușchii digestivi netezi și, de asemenea, eliberează sucuri gastrice și digestive. Poate regla mișcările intestinului, îmbunătățind astfel sănătatea digestivă generală și ajutându-vă să evitați afecțiuni precum cancerul colorectal.

4. Previne infecțiile tractului urinar
Consumul regulat de roșii reduce incidența infecțiilor tractului urinar, precum și a cancerului de vezică urinară. Acest lucru se datorează faptului că roșiile au un conținut ridicat de apă, care stimulează urinarea, astfel încât roșiile acționează ca un diuretic natural. Acest lucru mărește eliminarea toxinelor din organism, precum și excesul de apă, săruri, acid uric și unele grăsimi.
5. Depresie
Acidul folic prezent în roșii poate ajuta la depresie, evitând formarea unui exces de homocisteină în organism, care împiedică sângele și alți nutrienți să ajungă la creier. Excesul de homocisteină interferează și cu fabricarea hormonilor buni precum serotonina, dopamina și norepinefrina care reglează starea de spirit, somnul și apetitul.
6. Prevenirea cancerului
Cancerul este de fapt un termen comun pentru creșterea necontrolată a celulelor anormale care se răspândesc dincolo de limitele lor normale; atacând frecvent alte părți ale corpului. Mai mulți cercetători au găsit relații între consumul regulat de roșii și mai puține apariții de cancer de prostată, plămâni și stomac.
Conținutul mai mare de licopen ar trebui să fie principalul motiv al acestor efecte protectoare, cu toate acestea sunt necesare studii suplimentare pentru a confirma acest lucru.
7. Împiedică efectul fumului de țigară
Cele două componente principale ale roșiilor, acidul cumaric și acidul clorogenic, ajută la combaterea nitrozaminelor care sunt produse în organism și sunt principalele substanțe cancerigene găsite în țigări. S-a demonstrat că prezența vitaminei A reduce efectele agenților cancerigeni și vă poate proteja de cancerul pulmonar.
8. Previne calculii biliari
Mai multe studii au arătat că aportul regulat de roșii oferă protecție împotriva bolilor vezicii biliare, cum ar fi calculii biliari.
9. Scade hipertensiunea
Consumul regulat de roșii reduce riscul de a dezvolta hipertensiune arterială. Acest lucru se datorează nivelurilor impresionante de potasiu găsite în roșii. Potasiul este un vasodilatator, ceea ce înseamnă că reduce tensiunea din vasele de sânge și arterele, crescând astfel circulația și scăzând stresul pe inimă prin eliminarea hipertensiunii.
10. Sănătatea pielii
Roșiile sunt considerate benefice pentru sănătatea pielii. Alimentele bogate în licopen și alți compuși vegetali pot ajuta la protejarea împotriva arsurilor solare. Potrivit cercetărilor, au fost cu 40% mai puține arsuri solare după ingerarea a 40 de grame de pastă de roșii (furnizând 16 mg licopen) cu ulei de măsline, în fiecare zi timp de 10 săptămâni.
11. Gestionează diabetul
Cercetările efectuate de Jurnalul Asociației Medicale Americane arată că consumul zilnic de roșii ajută la reducerea stresului oxidativ al diabetului de tip 2.
12. Îmbunătățește vederea
Vitamina A, prezentă în roșii, ajută la îmbunătățirea vederii, precum și la evitarea orbirii nocturne și a degenerescenței maculare. Multe probleme de vedere apar din cauza efectelor negative ale radicalilor liberi, iar vitamina A este un puternic antioxidant.
13. Efecte asupra tensiunii arteriale
Hipertensiunea este una dintre cele mai răspândite probleme de sănătate din lume. Este un factor de risc neechivoc pentru morbiditatea și mortalitatea cardiovasculară, deși mecanismul fiziopatologic exact de bază al dezvoltării sale rămâne obscur. Nivelurile ridicate de colesterol total și LDL și tensiunea arterială crescută sunt factori de risc recunoscuți pentru bolile cardiovasculare. Licopenul în doze mai mari de 25 mg pe zi s-a dovedit că reduce tensiunea arterială sistolică la pacienții hipertensivi. Un tratament pe termen scurt cu extract de roșii bogat în antioxidanți poate reduce tensiunea arterială la pacienții cu hipertensiune de gradul
14. Scade riscul cancerului de prostată
Cancerul este una dintre principalele cauze de deces din lume. Fondul mondial de cercetare a cancerului (WCRF) a raportat că 35% din incidența cancerului la nivel mondial ar putea fi atribuită nutriției și inactivității fizice. Mai multe linii de cercetare, inclusiv studii celulare, pe animale și experimentale și observaționale la om, sugerează că roșiile joacă un rol în prevenirea cancerului, în special a cancerului de prostată.
Cei mai importanți factori de risc recunoscuți ai cancerului de prostată sunt vârsta, rasa și istoricul familial. În ciuda impactului dramatic al cancerului de prostată, etiologia de bază este încă relativ necunoscută, atât predispoziția genetică, cât și factorii de mediu sunt susceptibili să contribuie la acest risc.
👉 Beneficii pentru frumusețe
1. Păr sănătos
Consumul alimentelor bogate în vitamina A este considerat excelent nu doar pentru sănătatea ochilor ci și pentru puterea părului.
2. Ten neted
Aplicați felii de roșii pe față și lăsați să acționeze aproximativ zece minute, după care observați diferența. Pielea va fi mai luminoasă imediat.
3. Tratarea acneei
Fierbeți roșiile, apoi tăiați-le în bucăți. Aplicați o felie de roșie în jurul acneei. Lăsați sa acționeze 10 minute, spălați fața cu apă. Efectuați această rutină până când acneea va dispărea.

Niciun comentariu

Nu ratați!

Introduceți adresa dumneavoastră de email pentru a primi cele mai noi articole:

Prin abonarea la newsletter-ul nostru aveți șansa de a câștiga unul dintre cele trei coșuri cu produse naturiste, oferite lunar prin tragere la sorți.