Fasolea – 7 dintre cele mai impresionante beneficii pe care ți le poate aduce

0

Fasolea este bogată în proteine. Este una dintre cele mai bogate surse de proteine vegetale, un nutrient care ajută la creșterea masei musculare. Iar fibrele din fasole stimulează sănătatea digestivă și țin la distanță afecțiuni grave precum cancerul colorectal. Fasolea conține alți nutrienți esențiali, cum ar fi fier, cupru, acid folic și mangan, care mențin câteva funcții vitale ale corpului.
👉 Care sunt principalele beneficii ale fasolei?
1. Tratamentul diabetului
Potrivit Asociației Americane de Diabet, fasolea, în general, poate ajuta la reglarea nivelului de zahăr din sânge – mai bine decât majoritatea altor alimente bogate în amidon. Proteina din fasole ajută și în acest sens.
Fasolea conține ceea ce cercetătorii numesc carbohidrați lenți – carbohidrații se descompun și sunt absorbiți lent din intestine – evitând vârfurile bruște de zahăr. Fasolea conține fibre solubile și insolubile, ambele previn creșterea glicemiei. Fibrele insolubile ajută și la scăderea nivelului de colesterol. Colesterolul ridicat este o altă problemă a diabeticilor. Și datorită indicelui glicemic scăzut, fasolea poate fi un bun adaos de nădejde în dieta pentru diabet.
2. Sănătatea inimii
S-a descoperit că fasolea reduce riscul bolilor de inimă. În alte studii, consumul de fasole a dus la scăderea nivelului de colesterol LDL (colesterol rău) și la o creștere a nivelului de colesterol HDL (colesterol bun). S-a descoperit că fermentația fibrelor solubile reduce nivelul de colesterol rău – iar fasolea, fiind bogată în fibre, poate ajuta la realizarea acestui lucru.
Fasolea este bogată în potasiu, un alt nutrient important cunoscut pentru reglarea nivelului tensiunii arteriale. Suplimentarea cu potasiu este importantă, deoarece majoritatea alimentelor procesate pe care le consumăm au un conținut scăzut de potasiu, ceea ce duce la un deficit de minerale.
3. Prevenirea cancerului
Fasolea este o sursă remarcabilă de antioxidanți care ajută la combaterea cancerului. Și fibrele pe care le conține, așa cum am discutat, ajută la combaterea diferitelor forme de cancer digestiv.
Cercetările au legat aportul mare de flavonoli cu riscul redus de cancer. Și deoarece fasolea are o concentrație mare de flavonoli, aceasta poate fi benefică pentru pacienții cu cancer. Potrivit Institutului American de Cercetare a Cancerului, lignanii și saponinele din fasole au capacitatea de a lupta împotriva cancerului.
📌 Fasole albă (Cannellini) – beneficii și rețetă de post

4. Pierderea în greutate
Motivul numărul unu pentru acest beneficiu este fibra din fasole. Zeci de studii au arătat cum fibrele pot avea un impact pozitiv asupra greutății. Fibrele te mențin sătul și, de asemenea, măresc efectul termic al alimentelor (energia necesară pentru a descompune alimentele).
Fasolea este o sursă alimentară de proteine, mai sățioasă decât carbohidrații și poate ajuta și la pierderea în greutate.
5. Întărirea oaselor
Calciul și magneziul din fasole pot întări oasele și pot preveni osteoporoza. Iar acidul folic din fasole ajută la menținerea sănătății articulațiilor – reducând astfel riscul de boli osoase, inclusiv osteomalacie (înmuierea oaselor) și osteoporoză.
Unele cercetări arată că boabele de fasole ar putea fi bune pentru persoanele cu gută – datorită conținutului lor de proteine (chiar dacă conțin cantități moderate de purine).
6. Sarcină
Fasolea conține proteine, fibre, fier și antioxidanți – toate fiind destul de esențiale, mai ales în timpul sarcinii. Volumul tău sanguin crește în timpul sarcinii și asta înseamnă că ai nevoie de mai mult fier pentru a produce mai multă hemoglobină. Iar fierul, împreună cu acidul folic, ajută la dezvoltarea cognitivă a bebelușului.
Fibrele din fasole ajută tractul digestiv al gravidei să funcționeze corect. Acest lucru se datorează faptului că, în această perioadă, hormonii pot interacționa cu procesul de digestie și pot duce la constipație. Cantitatea optimă de fibre din fasolea poate ajuta la evitarea acestui lucru.
7. Sănătatea rinichilor
Boabele de fasole au o formă asemanatoare rinichilor, iar printre proprietatile lor esențiale se numără și efectul de combatere a infecțiilor urinare. Fasolea curăță vezica urinară și rinichii, ajutând la eliminarea toxinelor din organism și la o mai bună funcționare a acestor organe.
Știm acum cel mai important motiv pentru care boabele de fasole sunt atât de populare în întreaga lume – vă pot aduce beneficii sănătății în diferite moduri.
Spune-ne cum te-a ajutat această postare. Puteți lăsa un comentariu în caseta de mai jos.
📌 Fasolea fava – proprietati, beneficii si contraindicatii

Niciun comentariu

Nu ratați!

Introduceți adresa dumneavoastră de email pentru a primi cele mai noi articole:

Prin abonarea la newsletter-ul nostru aveți șansa de a câștiga unul dintre cele trei coșuri cu produse naturiste, oferite lunar prin tragere la sorți.