Fasole albă (Cannellini) – beneficii și rețetă de post

1

Fasolea Cannellini este o sursă bogată de micro și macronutrienți. Conține minerale esențiale, proteine, carbohidrați și fibre alimentare care sunt bune pentru sănătatea ta. Potrivit Departamentului Agriculturii din SUA, 100 g de fasole cannellini conține:

👉 Beneficiile pentru sănătate ale fasolei Cannellini
Când vine vorba de menținerea unui stil de viață sănătos, dieta ta este la fel de importantă ca și regimul tău de antrenament. O dietă echilibrată ar trebui să conțină un amestec sănătos de fructe, legume, cereale integrale, leguminoase și carne slabă. Leguminoasele, cum ar fi fasolea cannellini, sunt o sursă bună de proteine pe bază de plante. Acest lucru este benefic mai ales dacă urmați o dietă pe bază de plante sau o dietă vegană. Să ne uităm la câteva dintre beneficiile pentru sănătate pe care le oferă fasolea cannellini:
1. Sănătatea digestivă
Fasolea Cannellini este bogată în fibre. Fibrele alimentare ajută la îmbunătățirea mișcărilor intestinale și a sănătății digestive generale.
În plus, fasolea cannellini este bogată în carbohidrați. Acești carbohidrați produc acizi grași cu lanț scurt, care vă îmbunătățesc metabolismul și sănătatea intestinală.
2. Menținerea greutății corporale
Fasolea Cannellini este săracă în calorii, bogată în fibre și proteine și nu conține grăsimi. Acest lucru o face alimentul ideal de inclus în dieta dumneavoastră pentru a vă menține greutatea corporală optimă.
În general, s-a constatat că persoanele care consumă fasole au o greutate corporală redusă și o talie mai mică în comparație cu persoanele care nu mănâncă fasole. De asemenea, aceștia prezintă un risc redus de obezitate.

3. Sănătatea inimii
S-a descoperit că persoanele care consumă regulat fasole au o tensiune arterială sistolica mai scăzută în comparație cu cei care nu o consumă. Unele studii au descoperit că fasolea cannellini reduce tensiunea arterială (sistolică și diastolică).
Consumul fasolei cannellini, cunoscută și sub numele de fasole albă, poate ajuta la reducerea colesterolului LDL și a nivelului de glucoză din sânge.
Acum că ați aflat despre beneficiile pentru sănătate ale boabelor cannellini, să vedem cum să identificăm, să alegem și să păstrăm boabele cannellini.
❓ Cum să identifici și să păstrezi fasolea Cannellini
Dintre toate tipurile de fasole albă, fasolea cannellini are cea mai mare dimensiune. Au forma unui rinichi și se mai numește și fasole albă.
Fasolea cannellini se depozitează într-un borcan ermetic și se păstrează într-un loc curat, răcoros și uscat în bucătărie sau cămară. Aceste boabe, atunci când sunt păstrate în condiții optime, sunt perfect bune de folosit pentru o perioadă de 2 ani.
👉 Supă cannellini simplă și delicioasă
Aceasta este o supă sănătoasă pe care o puteți face în 20 de minute.
✔️ Ingrediente:
– 1 cană de fasole cannellini fiartă
– 1 ceapă, tocata
– 1 morcov, tocat
– 1 țelină, tocata
– 1 cartof, tăiat cubulețe
– 2 frunze de spanac (opțional)
– Pastă de tomate
– 1½ cană de supa de legume
– ½ cană de vin alb
– Rozmarin
– 2-3 lingurițe de ulei de măsline
– Sare si piper pentru asezonare
✔️ Preparare
– Căliți ceapa, morcovii și țelina în ulei de măsline timp de aproximativ 5 minute.
– Adăugați fasolea cannellini, usturoiul, pasta de roșii, rozmarinul și puțină sare și piper.
– Amestecați bine timp de un minut.
– Adăugați vinul și toate legumele. Se amestecă la foc mic până se evaporă vinul.
– Adăugați supa de legume și spanacul și gătiți legumele până când simțiți cartofii moi.
– Verificați condimentele și adăugați mai multe dacă este necesar.
– Poftă bună!
👉 Articole recomandate:
📌 Fasole – retete simple, delicioase si sanatoase
📌 Fasolea neagra este cea mai bogata in antioxidanti, dupa cum arata testele efectuate de specialisti
📌 Fasolea sau mazarea este mai satioasa decat carnea. Acestea sunt un inlocuitor excelent celor care vor sa adopte o dieta mai sanatoasa si vegetariana

1 comment

  1. Fasolea - 7 dintre cele mai impresionante beneficii pe care ți le poate aduce – Natura Vindecătoare 7 ianuarie, 2022 at 14:49 Răspunde

    […] Fasolea este bogată în proteine. Este una dintre cele mai bogate surse de proteine vegetale, un nutrient care ajută la creșterea masei musculare. Iar fibrele din fasole stimulează sănătatea digestivă și țin la distanță afecțiuni grave precum cancerul colorectal. Fasolea conține alți nutrienți esențiali, cum ar fi fier, cupru, acid folic și mangan, care mențin câteva funcții vitale ale corpului. 👉 Care sunt principalele beneficii ale fasolei? 1. Tratamentul diabetului Potrivit Asociației Americane de Diabet, fasolea, în general, poate ajuta la reglarea nivelului de zahăr din sânge – mai bine decât majoritatea altor alimente bogate în amidon. Proteina din fasole ajută și în acest sens. Fasolea conține ceea ce cercetătorii numesc carbohidrați lenți – carbohidrații se descompun și sunt absorbiți lent din intestine – evitând vârfurile bruște de zahăr. Fasolea conține fibre solubile și insolubile, ambele previn creșterea glicemiei. Fibrele insolubile ajută și la scăderea nivelului de colesterol. Colesterolul ridicat este o altă problemă a diabeticilor. Și datorită indicelui glicemic scăzut, fasolea poate fi un bun adaos de nădejde în dieta pentru diabet. 2. Sănătatea inimii S-a descoperit că fasolea reduce riscul bolilor de inimă. În alte studii, consumul de fasole a dus la scăderea nivelului de colesterol LDL (colesterol rău) și la o creștere a nivelului de colesterol HDL (colesterol bun). S-a descoperit că fermentația fibrelor solubile reduce nivelul de colesterol rău – iar fasolea, fiind bogată în fibre, poate ajuta la realizarea acestui lucru. Fasolea este bogată în potasiu, un alt nutrient important cunoscut pentru reglarea nivelului tensiunii arteriale. Suplimentarea cu potasiu este importantă, deoarece majoritatea alimentelor procesate pe care le consumăm au un conținut scăzut de potasiu, ceea ce duce la un deficit de minerale. 3. Prevenirea cancerului Fasolea este o sursă remarcabilă de antioxidanți care ajută la combaterea cancerului. Și fibrele pe care le conține, așa cum am discutat, ajută la combaterea diferitelor forme de cancer digestiv. Cercetările au legat aportul mare de flavonoli cu riscul redus de cancer. Și deoarece fasolea are o concentrație mare de flavonoli, aceasta poate fi benefică pentru pacienții cu cancer. Potrivit Institutului American de Cercetare a Cancerului, lignanii și saponinele din fasole au capacitatea de a lupta împotriva cancerului. 📌 Fasole albă (Cannellini) – beneficii și rețetă de post […]

Scrie un comentariu nou

Nu ratați!