Fisticul are o abundență de substanțe nutritive ce îl fac deosebit de sănătos!

0

Beneficiile pentru sănătate ale fisticului includ o inimă sănătoasă, gestionarea greutății, protecție împotriva diabetului și a hipertensiunii arteriale și o digestie îmbunătățită. Vitaminele, mineralele, grăsimile și proteinele găsite în fistic sunt foarte benefice pentru sănătate.
Spre deosebire de alte fructe oleaginoase, fisticul conține două substanțe extrem de importante pentru sănătatea ochilor: luteina și zeaxantina. Oftalmologii susțin că acești doi antioxidanți protejează vederea și reduc riscul de a dezvolta degenerescență maculară, principala cauză care conduce la slăbirea vederii.
Fisticul conține substanțe nutritive, cum ar fi carbohidrați, proteine, aminoacizi și fibre dietetice. Este bogat în minerale cum ar fi fosfor, potasiu, calciu, fier, magneziu, mangan, zinc, cupru, sodiu și seleniu. De asemenea, fisticul vă oferă vitamine esențiale cum ar fi vitamina A, C, K, E, B6, tiamina, riboflavina, niacina, acidul folic, colina, acid pantotenic și betaina.
Fisticul crește capacitatea de asimilare a fierului în organism, este eficient pentru persoanele cu piele uscată și are proprietăți afrodiziace.
Fisticul conține un număr redus de calorii, în comparație cu alte fructe cu coaja lemnoasă și fructe uscate, cum ar fi caju, migdale sau arahide.

Acesta este o sursă bună de acizi grași mono-nesaturați, cum ar fi acidul oleic și antioxidanți. Consumul lor în mod regulat ajută la scăderea colesterolului LDL „rău” și creșterea calității colesterolului „bun”, promovând o inimă mai sănătoasă. Are un conținut ridicat de potasiu, care poate diminua nivelul hormonului stresului, cortizol.
Ingredientul cheie este vitamina E, ce se găsește din abundență în fistic, sub forma de gama-tocoferol, despre care numeroase cercetări au confirmat ca are un rol protector împotriva cancerului. Echipa de cercetători de la Universitatea Texas a monitorizat două grupuri de voluntari o perioadă de șase săptămâni. După câteva săptămâni în care un grup a introdus în alimentația zilnica 68 grame de fistic crud, iar celălalt a urmat doar un regim alimentar, s-a constatat o creștere a nivelului de gama-tocoferol care protejează împotriva cancerului.
Încercați, pe cât posibil, să consumați fistic crud. Fisticul prăjit rămâne cu foarte puține substanțe nutritive în urma temperaturii ridicate de procesare.

Niciun comentariu

Nu ratați!

Introduceți adresa dumneavoastră de email pentru a primi cele mai noi articole:

Prin abonarea la newsletter-ul nostru aveți șansa de a câștiga unul dintre cele trei coșuri cu produse naturiste, oferite lunar prin tragere la sorți.