Fasole – retete simple, delicioase si sanatoase

0

Consumul de fasole alba ofera multiple beneficii organismului uman. Aceasta este bogata in antioxidanti si contine cantitati importante de molibden implicat in procesul de detoxifiere. Fasolea alba este o sursa importanta de fibre si proteine si are un indice glicemic scazut.
Aceasta produce inhibitori de alfa-amilaza care ajuta la reglarea depozitelor de grasime din organism dar contine si magneziu, un mineral esential pentru mentinerea unei stari optime de sanatate. Ca si alte tipuri de fasole, fasolea alba este bogata in minerale, cum ar fi acidul folic, magneziu si fier. Mai multe despre beneficiile fasolei puteti citi aici.
Iahnie de fasole
Ingrediente:
🍽 400 g fasole;
🍽 3 cepe rosii;
🍽 3-4 catei usturoi;
🍽 boia dulce si iute;
🍽 cimbru;
🍽 1 foaie dafin;
🍽 4 linguri pasta de rosii;
🍽 3-4 linguri ulei.
Mod de preparare:
Fasolea se spala in cateva ape si apoi se lasa de seara pana dimineata sa se inmoaie. Dimineata se scoate si se pune sa fiarba in 2-3 ape, pentru a elimina toate toxinele.
Dupa ce a fiert si bobul este moale, dar intreg, se pune sa se scurga in sita.
In acest timp, se taie ceapa solzisori, usturoiul se piseaza si se pun sa se caleasca intr-o cratita cu ulei. Cand ceapa a devenit sticloasa, se adauga fasolea si putina apa.
Separat, se pregateste pasta de rosii cu sare, piper, cimbru si boia, iar daca pasta este prea groasa, se adauga putina apa calduta si se toarna peste fasole. Se adauga si o foaie de dafin si se lasa sa scada, la foc potrivit, la cuptor. Se serveste cu muraturi ai se orneaza cu patrunjel verde.
Fasole cu legume
Ingrediente:
🍽 500 g fasole
🍽 1 telina
🍽 1 morcov
🍽 1 ceapa
🍽 1 pastarnac
🍽 1 radacina de patrunjel
🍽 200 ml suc de rosii
🍽 3 frunze de dafin
🍽 1 legatura de marar
Mod de preparare

Lasi fasolea la inmuiat peste noapte. Speli legumele, le cureti de coaja si le tai jumatati. Le pui la fiert in apa in care adaugi si frunzele de dafin. Separat, in alta oala, fierbi si fasolea in cateva ape. Cand legumele sunt moi, le scoti si le dai deoparte. Pastrezi zeama. Dupa ce fasolea s-a inmuiat usor, o scurgi si o pui la fiert in apa in care au fost legumele. Ai grija ca zeama in care va fierbe fasolea sa fie doar atat cat trebuie ca sa o acopere. Adaugi sucul de rosii. Lasi cateva clocote. Servesti cand este calda si poti orna cu marar proaspat.
Fasole batuta
Ingrediente:
🍽 500 g fasole alba uscata
🍽 2 morcovi mici
🍽 1 felie telina
🍽 1 radacina mica pastarnac
🍽 3 cepe mari
🍽 6 -8 linguri ulei de arahide/floarea soarelui (pentru prajit ceapa)
🍽 1 lingurita de zahar
🍽 4-5 catei usturoi
🍽 sare
🍽 4-5 linguri ulei de arahide/floarea soarelui (pentru fasolea batuta)
Mod de preparare 
Spalam fasolea, eliminam eventualele impuritati si o punem la inmuiat in apa rece pentru 12-14 ore. Este indicat sa schimbam apa macar o data in aceasta perioada.
A doua zi, spalam fasolea si o punem intr-o oala incapatoare, plina cu apa rece. O fierbem cca 15 minute, apoi aruncam apa, clatim fasolea cu apa fierbinte si o punem din nou la fiert, in oala plina cu apa fierbinte. Adaugam morcovii, telina si pastarnacul curatate si taiate in bucati mari.
Fierbem fasolea cca 45-60 minute (timpul variaza in functie de fasolea folosita) sau pana cand se inmoaie complet.
Scoatem boabele de fasole si legumele cu o paleta cu gauri si le punem intr-un vas incapator. Nu aruncam apa in care a fiert fasolea.
Punem cca jumatate de polonic din apa in care a fiert fasolea in vas, adaugam 1 morcov (nu folosim si celelalte legume) si pasam fasolea cu un blender. In cazul in care consistenta este prea densa, mai adaugam putina apa, dar putin cate putin, ca sa nu obtinem o consistenta prea lichida.
Adaugam cateii de usturoi dati prin razatoarea cu gauri mici, 4-5 linguri de ulei de arahide/floarea soarelui si sare dupa gust. Amestecam pana obtinem o crema fina si omogena.

Niciun comentariu

Nu ratați!