Ce sunt trigliceridele si ce alimente trebuie sa consumi si sa eviti daca te confrunti cu un nivel prea mare

0

Cand corpul digera si descompune grasimile alimentare, produsele finale sunt trigliceridele. Intre mese cand ai nevoie de mai multa energie, corpul tau foloseste aceste trigliceride pentru energie.
Trigliceridele sunt importante. Dar pot fi si periculoase.
Pe masura ce mananci, corpul tau transforma caloriile pe care nu le folosesti imediat in trigliceride. Acestea sunt depozitate in celulele grase si utilizate ori de cate ori este nevoie.
Daca consumi mai multe calorii decat arzi, este posibil sa ai un nivel mai ridicat de trigliceride – o afectiune care poate fi periculoasa. Nivelurile ridicate de trigliceride prezinta rareori simptome. Acestea pot creste riscul bolilor coronariene si accident vascular cerebral.
Nivelurile ridicate de trigliceride sunt cauzate de inactivitatea fizica si consumul ridicat de carbohidrati rafinati si grasimi saturate. Alte cauze pot include obezitatea, influentele generice, fumatul sau consumul de alcool.
Nivelurile ridicate de trigliceride mai pot duce la acumularea de acizi grasi in pancreas, provocand in cele din urma inflamatii si ischemie.
Ce alimente trebuie sa evitati pentru a reduce nivelul de trigliceride
Alcool
Studiile arata ca un aport ridicat de alcool poate mari nivelul plasmatic al trigliceridelor. De asemenea, poate contribui la afectiuni cardiovasculare, boli hepatice si pancreatita.
Pe langa cresterea nivelului de trigliceride din sange, alcoolul poate duce si la acumularea de trigliceride in ficat, ceea ce duce la hepatita steatoza – o forma grava a bolii hepatice.
Nuca de cocos
Nucile de cocos, in special uleiul, are un continut ridicat de grasimi saturate. Acesta este motivul pentru care a fost listat ca fiind unul dintre alimentele care trebuie evitat de catre persoanele cu un nivel ridicat de trigliceride.
Studiile arata ca uleiul de nuca de cocos creste nivelul de colesterol total si lipoproteina cu densitate mica, ceea ce poate avea efecte daunatoare sanatatii inimii.
Bauturi zaharoase
Zaharul si fructoza, adesea folosite ca indulcitori, pot ridica nivelul de trigliceride. Acest lucru se datoreaza faptului ca excesul de zahar si calorii sunt depozitate in organism.

Fast-food si patiserie
Evitati cipsurile, margarina, gogosile, biscuitii, floricelele la microunde, alimentele prajite, produsele de patiserie etc. Aceste alimente contin grasimi trans, cel mai nociv tip de grasime, despre care se stie ca creste nivelul trigliceridelor.
Carne prelucrata
Studiile arata ca un aport regulat de carne procesata poate creste de 2 ori riscul bolilor cardiovasculare. Majoritatea carnurilor procesate, in special a carnii rosii, contin conservanti care cresc riscul de boli de inima.
Alimente cu amidon
Acestea includ legume precum porumb, mazare si cartofi, precum si paste si cereale. Corpul nostru transforma amidonul in trigliceride. Evitati, de asemenea, faina si painea alba.
Ce alimente ar trebui sa includeti in dieta pentru un nivel sanatos de trigliceride
Alimente bogate in fibre
Acestea includ fructe, legume (excluzand cele cu amidon), nuci si seminte. Cerealele si leguminoasele sunt, de asemenea, surse mari de fibre, dar pot contine si amidon, deci, limiteaza aportul.
Acizi grasi omega-3
Somonul, macroul, nucile, semintele de in sunt unele dintre cele mai bogate surse de acizi grasi omega-3.
Studiile au demonstrat ca acizii grasi omega-3, de tipul uleiului de peste, s-a dovedit a fi eficient in reducerea trigliceridelor.
Soia
Soia este bogata in izoflavoane, compusi ai plantelor cunoscuti pentru capacitatea lor de a reduce nivelul trigliceridelor. Acestea nu numai ca reduc nivelul trigliceridelor dar imbunatatesc si sanatatea generala.
Nota: Acest continut ofera numai informatii generale. Nu este in nici un caz un substitut pentru o opinie medicala calificata. Consultati intotdeauna un specialist sau medicul pentru mai multe informatii.
Sursa: /www.stylecraze.com

loading...

Niciun comentariu

Nu ratați!