Brânza feta – rețetă și beneficii pentru sănătate

0

Brânza feta este o variantă de brânză cremoasă, folosită mai ales în delicatese mediteraneene și grecești. Beneficiile brânzei feta pot fi atribuite cantității mari de vitamine și minerale.
Brânza Feta este un răsfăț perfect pentru a vă satisface papilele gustative. Conține cantități mari de calciu, care este esențial pentru menținerea oaselor sănătoase.
Originea brânzei feta (care înseamnă „felie”) poate fi urmărită încă din Grecia antică. Brânza feta este menționată în lucrările lui Aristotel, Pitagora și Odiseea lui Homer. Grecii o numeau „feta” pentru că feliau brânza înainte de a o pune în butoi – o practică pe care grecii încă o urmează.
Feta este o brânză cu conținut scăzut de grăsimi și o sursă bună de nutrienți importanți.
👉 Profilul nutrițional al brânzei feta
28 de grame de brânză feta conține:

👉 Beneficiile pentru sănătate ale brânzei feta
1. Sănătatea oaselor
Brânza feta este o sursă excelentă de calciu, un mineral care menține oasele sănătoase.
Cercetătorii au descoperit că consumul de brânză și lapte a îmbunătățit densitatea minerală osoasă la șobolani. Consumul de brânză ar putea fi benefic în prevenirea osteoporozei și a riscului de pierdere osoasă legată de vârstă.
2. Pierderea în greutate
Brânza Feta are un conținut mai scăzut de grăsimi decât alte tipuri de brânză. Complexele de calciu și acizi grași din brânză se pot lega în intestin și pot preveni absorbția grăsimilor. De asemenea, stimulează descompunerea grăsimilor și reduce depozitarea grăsimilor în celule.
Conținutul ridicat de proteine al brânzei feta crește sațietatea, ceea ce o face o opțiune bună pentru dietele cu restricții calorice.
Produsele lactate conțin acizi grași polinesaturați numiți acizi linoleici conjugați (CLA). Studiile pe animale și pe oameni au arătat că CLA reduce greutatea corporală și grăsimea.

3. Sănătatea intestinală
Cultura co-starter Lactobacillus, un probiotic, este folosită pentru fabricarea brânzei feta. Aceste bacterii prietenoase cu intestinul susțin funcțiile digestive, cum ar fi descompunerea alimentelor, absorbția nutrienților și lupta împotriva bacteriilor dăunătoare pentru a vă menține intestinul sănătos.
În plus, brânza feta din lapte de capră conține acizi grași cu lanț scurt și este ușor de digerat. Este bună pentru cei care sunt alergici la laptele de vacă.
4. Sursă bună de vitamine
Brânza feta conține vitaminele D (1% valoare zilnică), B6 (5% valoare zilnică) și cobalamină (vitamina B12) (8% valoare zilnică). Vitamina D ajută organismul să absoarbă calciul și întărește oasele. Vitamina B6 facilitează metabolismul, iar cobalamina menține sistemul nervos sănătos.
Nu există niciun motiv pentru care să nu includeți brânză feta în dieta dumneavoastră. De asemenea, o puteți face cu ușurință acasă. Tot ce ai nevoie este – un amestec de lapte, cultura starter și răbdare! Iată procesul:
👉 Cum se prepară brânza feta
✔️ Ingrediente:
– 3,8 litri de lapte integral
– ¼ linguriță de cultură de brânză feta
– ½ cană de apă
– ½ linguriță de clorură de calciu
– ½ linguriță de cheag lichid
✔️ Pentru saramură
– 8 căni de apă
– 5 linguri de sare
– 1 linguriță de clorura de calciu
– ¼ linguriță de oțet alb
✔️ Mod de preparare:
– Se amestecă un sfert de cană de apă și o jumătate de linguriță de clorură de calciu într-un castron.
– Într-un alt castron, amestecați un sfert de cană de apă și cheagul lichid.
– Încălziți laptele într-un cazan dublu la foc mediu până ajunge la 30 de grade Celsius.
– Se adaugă cultura de brânză si se lasă să se dizolve câteva minute. Se amestecă. Acoperiți și mențineți temperatura timp de o oră la 30 de grade Celsius.
– Se adaugă clorura de calciu în lapte și se amestecă timp de un minut. Adăugați amestecul de cheag și amestecați din nou.
– Lăsați laptele să se coaguleze la temperatura camerei timp de o oră.
– Verificați fermitatea cu dosul unei linguri.
– Tăiați în cubulețe de 3 cm. Se amestecă ușor cu o spatulă de cauciuc și se odihnește timp de 5 până la 10 minute.
– Mențineți temperatura de 30 de grade Celsius și amestecați până când se scufundă pe fundul vasului.
– Opriți căldura. Scurgeți lichidul (zerul).
– Puneți mai multe straturi de pânză într-o strecurătoare. Scurgeți zerul rămas.
– Înfășurați pânza și atârn-o timp de 4 ore pentru a se scurge zerul.
– Amestecați ingredientele de saramură într-un recipient mare. Lăsați brânza să se înmoaie în ea cel puțin 8 ore și până la 3 săptămâni.
👉 Sfaturi suplimentare
– Nu fierbeți laptele deoarece îi scade conținutul de calciu.
– Adăugați clorură de calciu pentru a face brânza fermă.
– Nu utilizați lapte UHT sau ultrapasteurizat pentru a face brânză feta.
– Utilizați cheag lichid sau jumătate din tableta de cheag diluată într-un sfert de cană cu apă rece. Puteți folosi cultura starter mezofilă sau o lingură de iaurt în loc de cultură starter feta.

Niciun comentariu

Nu ratați!

Introduceți adresa dumneavoastră de email pentru a primi cele mai noi articole:

Prin abonarea la newsletter-ul nostru aveți șansa de a câștiga unul dintre cele trei coșuri cu produse naturiste, oferite lunar prin tragere la sorți.