Avocado – beneficii si proprietati pentru sanatate

0

Avocado este unul dintre cele mai benefice si versatile fructe de pe planeta. Stiati ca numele de avocado provine din limba vorbita de azteci si inseamna testicul? Exista si un motiv pentru acest lucru, dupa cum vom mentiona mai jos.
Afrodiziac
Avocado are proprietati afrodiziace, si acest lucru se cunoaste de foarte mult timp. Acest fruct este bogat in grasimi saturate, importante in sinteza testosteronului. Nu este o coincidenta faptul ca dietele moderne care incearca sa limiteze aportul de grasimi coincid cu cele mai scazute niveluri de testosteron, si, implicit, cu o unitate sexuala scazuta.
Artrita
Osteoartrita cronica si artrita reumatoida sunt boli debilitante care provoaca disconfort extrem. Desi medicamentele contra durerii pot oferi o usurare pe termen scurt a simptomelor, acestea nu pot fi considerate o solutie permanenta.
Introduceti avocado in dieta dumneavoastra in mod regulat si veti observa o reducere a durerii si a inflamatiei afectiunilor artritice.
Desi nu este clar cat de mult trebuie sa consumati pentru a vedea aceste efecte, 1 avocado pe zi ar putea sa va sustina eforturile in usurarea durerii, deoarece grasimile continnute pot ajuta la amortizarea tesutului dintre articulatii.
Diabet
Controlul diabetului este dificil. Multi oameni incearca sa gaseasca surse mai bune de carbohidrati, dar de cele mai multe ori acest lucru nu este suficient. Cu toate acestea, avocado contine carbohidrati sanatosi si grasimi bune, care actioneaza pentru a incetini absorbtia zaharului in sange.
Sanatatea pielii
Avocado este incarcat cu grasimi prietenoase pielii, antioxidanti, vitamina C si E. Vitamina C este implicata in sinteza colagenului, mentinand sanatatea si supletea pielii.
Ajutor pentru scaderea in greutate
Cand vine vorba de grasimi, multi oameni sunt speriati si dezinformati. Grasimile sanatoase nu va vor creste greutatea.
Avocado poate ajuta la reducerea poftei de mancare si suprima aportul caloric total pe parcursul zilei.

Bogat in fibre
Multi oameni nu reusesc sa obtina suficiente fibre in dieta lor. Frecvent, apare consumul excesiv al alimentelor prelucrate si al consumului insuficient de fructe si legume.
Avocado contine ambele tipuri de fibre (solubile si insolubile). Fibrele solubile joaca un rol foarte important in sustinerea microbiomei intestinului nostru, in timp ce fibrele insolubile ajuta miscarea peristaltica. Ambele au roluri importante, deci este necesara obtinerea lor zilnic.
Colesterol
Consumul unei diete proaste, insotit de grasimi nesanatoase si zaharuri de calitate scazuta este calea rapida de a dezvolta boli de inima.
Grasimile sunt esentiale si necesare sanatatii, inclusiv cea a inimii si mentinerea valorii normale a colesterolului. Depinde insa ce fel de grasime consumati.
Consumul regulat de avocado ajuta la imbunatatirea nivelului de colesterol HDL, si reduce colesterolul LDL si trigliceridele.
Daca suferiti de hiperlipidemie, este o idee buna sa consumati grasimi sanatoase, cum ar fi avocado, reducand simultan grasimile artificiale si carbohidratii nesanatosi.
Sanatatea ochilor
Avocado stimuleaza absorbtia substantelor nutritive care sunt importante pentru o sanatate optima. Aceste fructe sunt bogate in luteina si zeaxantina, doi antioxidanti ce au demonstrat capacitatea de a reduce dezvoltarea cataractei, incetinesc degenerarea muschilor si nervilor ochilor si pot imbunatati vederea nocturna.
Acid folic
Acidul folic este important pentru replicarea ADN-ului la toti oamenii, dar este si mai important in timpul sarcinii. Se recomanda ca toate femeile sa consume alimente bogate in acid folic in perioada sarcinii, iar avocado este o sursa excelenta. Acidul folic ajuta la prevenirea dezvoltarii deformarilor in uter.
Functia hepatica  
Ficatul este unul dintre cele mai importante organe. Chiar daca se autoregenereaza, asta nu inseamna ca nu il puteti ajuta sa functioneza mai bine.
Avocado ajuta la reducerea simptomelor de boala hepatica grasa, care este cauzata de cresterea colesterolului si a trigliceridelor din sange. In plus, acest fruct stimuleaza sinteza celui mai puternic antioxidant numit glutation, aparandu-ne de radicalii liberi.
Sanatatea oaselor
Tesutul osos necesita minerale precum calciul, zincul, magneziu, potasiu, vitamina D si K pentru formarea adecvata. Avocado contine toate aceste substante nutritive. Consumul regulat de avocado, impreuna cu exercitiile fizice va promova densitatea osoasa.
Sursa: www.naturalfoodseries.com

Niciun comentariu

Nu ratați!