9 beneficii ale frunzelor de curry și cum se pot folosi

0

Frunzele de curry sunt frunzișul arborelui de curry ( Murraya koenigii ). Acest copac este originar din India, iar frunzele sale sunt utilizate atât pentru aplicații medicinale, cât și culinare. Sunt foarte aromate și au o aromă unică cu note de citrice.
Frunzele de curry nu sunt la fel ca pudra de curry, deși sunt adesea adăugate la acest popular amestec de condimente și utilizate în mod popular în gătit pentru a adăuga aromă bucatelor, cum ar fi curry, mâncăruri din orez și mâncăruri.
Pe lângă faptul că este o plantă culinară versatilă, acestea oferă o abundență de beneficii pentru sănătate datorită compușilor vegetali puternici pe care îi conțin.
Iată 9 beneficii și utilizări impresionante ale frunzelor de curry.
1. Bogat în compuși vegetali puternici
Frunzele de curry sunt bogate în substanțe vegetale de protecție, cum ar fi alcaloizi, glicozide și compuși fenolici, care oferă acestei plante aromate beneficii pentru sănătate.
Cercetările au arătat că frunzele de curry conțin numeroși compuși, incluzând linalool, alfa-terpinen, mircen, mahanimbine, cariofilen, murrayanol și alfa-pinen.
Mulți dintre acești compuși funcționează ca antioxidanți în corpul tău. Antioxidantii joacă un rol esențial în menținerea corpului sănătos și ferit de boli.
Acestea scutesc compuși potențial nocivi cunoscuți ca radicali liberi și suprimă stresul oxidativ, o afecțiune asociată cu dezvoltarea bolii cronice.
Extractul de frunze de curry s-a dovedit că oferă efecte antioxidante puternice în mai multe studii.
De exemplu, un studiu efectuat la șoareci a demonstrat că tratamentul oral cu extract de frunze de curry bogat în antioxidanți protejat împotriva leziunilor stomacale induse de medicamente și markeri redusi ai stresului oxidativ , comparativ cu un grup placebo.
Alte studii efectuate pe animale au arătat că extractul de frunze de curry poate ajuta la protejarea împotriva deteriorării oxidative induse a sistemului nervos, a inimii, a creierului și a rinichilor.
2. Poate reduce factorii de risc ai bolilor de inimă
Factorii de risc, cum ar fi nivelul ridicat de colesterol și trigliceride, vă pot crește riscul de a dezvolta boli de inimă. Adăugarea de frunze de curry în dieta dvs. poate ajuta la reducerea unora dintre acești factori de risc.
Cercetările arată că consumul de frunze de curry este benefic pentru sănătatea inimii în mai multe moduri. De exemplu, studiile la animale au descoperit că extractul de frunze de curry poate ajuta la reducerea nivelului ridicat de colesterol și trigliceride.
Un studiu de 2 săptămâni la șobolani cu obezitate indusă de dieta bogată în grăsimi a arătat că tratamentul oral cu 136 mg de extract de frunze de curry pe kilogram (300 mg pimpotriva e kg) de greutate corporală pe zi a scăzut semnificativ nivelul colesterolului și al trigliceridelor.
Aceste rezultate au fost corelate cu cantitatea mare de alcaloid numit mahanimbină în frunze.
Într-un alt studiu de 12 săptămâni la șoareci pe o dietă bogată în grăsimi, mahanimbina a prevenit complicațiile induse de dietă, cum ar fi lipidele mari din sânge, acumularea de grăsimi, inflamația și stresul oxidativ – toate acestea pot crește riscul de boli de inimă.
Alte studii efectuate pe animale au arătat, de asemenea, că extractul de frunze de curry reduce nivelul colesterolului.
3. Poate avea proprietăți neuroprotectoare
Unele cercetări au arătat că frunzele de curry pot ajuta la protejarea sănătății sistemului nervos, inclusiv a creierului.
Boala Alzheimer este o boală progresivă a creierului caracterizată prin pierderea neuronilor și semne de stres oxidativ.
Studiile au demonstrat că frunzele de curry conțin substanțe care pot ajuta la protejarea împotriva afecțiunilor neurodegenerative precum boala Alzheimer.
Un studiu la șoareci a descoperit că tratamentul oral cu doze mari de extract de frunze de curry a îmbunătățit nivelurile de antioxidanți care protejează creierul, inclusiv glutation peroxidază (GPx), glutation reductază (GRD) și superoxid dismutaza (SOD), în celulele creierului.
Extractul a redus și cantitatea de daune oxidative din celulele creierului, precum și enzimele asociate cu evoluția bolii Alzheimer.
Un alt studiu a arătat că tratamentul oral cu extract de frunze de curry timp de 15 zile a îmbunătățit scorurile de memorie atât la șoarecii tineri cât și la vârstele cu demență indusă.

4. Poate avea efecte anticancerigene
Frunzele de curry conțin compuși care au efecte anticancer semnificative .
Un studiu pe epruvetă care a implicat trei probe de extract de curry din frunze de curry cultivate în diferite locații din Malaezia a constatat că toate au prezentat efecte anticancer puternice și au inhibat creșterea unui tip agresiv de cancer de sân.
Un alt studiu pe epruvetă a descoperit că extractul de frunze de curry a modificat creșterea a două tipuri de celule canceroase de sân, precum și o scădere a viabilității celulare. Extractul induce și moartea celulelor canceroase de sân.
În plus, extractul de frunze de curry s-a dovedit a fi toxic pentru celulele canceroase ale colului uterin în cercetarea eprubetelor.
Într-un studiu efectuat la șoareci cu cancer de sân , administrarea orală a extractului de frunze de curry a redus creșterea tumorii și a inhibat răspândirea celulelor canceroase la plămâni.
Mai mult, studiile pe epruvetă indică faptul că un compus alcaloid din frunzele de curry numit girinimbină induce moartea celulelor canceroase de colon.
În plus față de girinimbină, cercetătorii atribuie aceste efecte anticancer puternice antioxidanților din frunzele de curry, inclusiv quercetina, catechina, rutina și acidul galic.
5-8. Alte beneficii
În plus față de potențialele beneficii enumerate mai sus, frunzele de curry pot beneficia de sănătate în următoarele moduri:
Benefic pentru controlul glicemiei. Cercetările la animale au demonstrat că extractul de frunze de curry poate ajuta la reducerea nivelului ridicat de zahăr din sânge și la protejarea împotriva simptomelor legate de diabet , inclusiv dureri nervoase și leziuni renale.
Poate avea proprietăți de calmare a durerii. Cercetările la rozătoare au arătat că administrarea orală a extractului de curry reduce semnificativ durerea indusă.
Are efecte antiinflamatorii. Frunzele de curry conțin o gamă largă de compuși antiinflamatori, iar cercetările la animale au arătat că extractul de frunze de curry poate ajuta la reducerea genelor și proteinelor legate de inflamație.
Ofera proprietati antibacteriene. Un studiu pe epruvetă a descoperit că extractul de frunze de curry a inhibat creșterea bacteriilor potențial dăunătoare, inclusiv Corynebacterium tuberculosis și Streptococcus pyogenes.
9. Ușor de adăugat la dieta ta
Frunzele de curry au fost folosite din cele mai vechi timpuri în bucătăria tradițională indiană . Gustul lor unic este adesea descris ca purtând note subtile de citrice.
Frunzele sunt adăugate în mod obișnuit la mâncăruri pentru a aduce o aromă robustă, bogată și utilizate în mod popular în mâncăruri cu carne, curry și alte rețete tradiționale indiene.
Sunt vândute proaspete în unele magazine specializate, dar mai frecvent găsite sub formă uscată în secțiunea de condimente din magazinele alimentare.
Frunzele de curry se înmoaie atunci când sunt gătite și sunt adesea sărate în ulei sau unt înainte de a adăuga atât frunzele grase cât și cele fierte.
Iată câteva moduri de a folosi frunzele de curry în bucătărie:
Infuzați bulionurile cu frunze de curry pentru o aromă proaspătă.
Combinați frunzele de curry proaspete sau uscate cu alte condimente, cum ar fi semințele de chili roșii, turmeric și chimen, pentru a face un amestec aromat de condiment.
Topiți orice fel de mâncare savuroasă cu frunze de curry uscate tăiate cubulețe sau sfărâmate pentru un gust mai popular.
Gătiti frunzele de curry în ulei fierbinte și apoi folosiți uleiul infuzat ca o baie sau topping pentru pâinea prajita.
Adăugați frunze de curry în sosuri.
Aruncați frunze de curry tocat în rețete savuroase coapte, cum ar fi pâine și biscuiti.
Deși ideile enumerate mai sus sunt câteva modalități obișnuite de a folosi frunzele de curry, sunt extrem de versatile și pot fi utilizate în multe aplicații, așa că nu vă fie teamă să experimentați acest ingredient aromat.

loading...

Niciun comentariu

Nu ratați!