Sardine – ieftine, gustoase și extraordinar de sănătoase

0

Beneficiile pentru sănătate ale sardinelor atrag atenția multor entuziaști ai sănătății, iar aceste beneficii pot fi atribuite naturii lor extrem de nutritive. Sardinele sunt pești cu oase mici și sunt relativ ieftine. Sunt disponibile în mare parte în conserve, deoarece se pot strica cu ușurință.
👉 Informații nutriționale
Potrivit USDA, 2 sardine vă oferă 209 de calorii împreună cu o serie de nutrienți, variind de la vitamina A și vitamina D până la calciu și fosfor. În plus, sardinele nu au carbohidrați sau zahăr, ceea ce le face foarte sănătoase.

Valoarea nutritivă a sardinelor este foarte mare și poate fi benefică pentru sănătatea dumneavoastră în multe feluri:
👉 Beneficiile pentru sănătate ale sardinelor
Sardinele sunt considerate un mare adaos la dietele noastre deoarece oferă o multitudine de beneficii. Datorită rezervei mari de nutrienți, cum ar fi vitamine, proteine și minerale esențiale, sunt considerate foarte sănătoase.
1. Poate ajuta la reducerea simptomelor Alzheimer
Mama ta ți-a spus vreodată că consumul de pește este bun pentru creierul tău? Avea dreptate. Sardinele se încadrează în categoria peștilor grași datorită nivelului ridicat de acizi grași omega-3. A fost efectuat un studiu pentru a vedea efectul peștilor grași (precum sardinele) în boli precum demența, boala Alzheimer și bolile vasculare. Cercetătorii au descoperit că, în comparație cu peștele slab, consumul de pește gras de două ori pe săptămână a arătat o scădere a riscului de a dezvolta demență cu 28% și Alzheimer cu 41%. În timp ce acest studiu sugerează că peștele gras poate fi bun pentru sănătatea creierului, trebuie efectuate mai multe studii pentru a înțelege legătura dintre sardine și sănătatea creierului.

2. Poate juca un rol în prevenirea bolilor cardiovasculare
O dietă sănătoasă, bogată în pește, poate preveni dezvoltarea bolilor cardiovasculare. Experții au efectuat un studiu pentru a vedea efectul unei diete bogate în sardine asupra inflamației, controlului metabolic și bacteriilor intestinale.
35 de pacienți diagnosticați cu diabet au fost rugați să urmeze o dietă standard pentru diabet, sau să consume 100 g de sardine 5 zile pe săptămână timp de 6 luni. Rezultatele au observat o scădere a nivelului de insulină plasmatică și o creștere a bacteriilor intestinale. Cercetătorii sugerează că o dietă îmbogățită cu sardine poate fi esențială în reducerea riscului de boli de inimă, deși trebuie efectuate mai multe cercetări în acest sens.
3. Poate juca un rol protector împotriva diabetului
Într-un studiu, 152 de persoane cu prediabet au fost rugate să consume sardine de două ori pe săptămână timp de 1 an. Rezultatele au arătat că cei din grupul care au consumat sardine au avut un risc scăzut de a dezvolta diabet. Odată cu aceasta, pacienții au prezentat o scădere a trigliceridelor, precum și o creștere a colesterolului HDL (colesterol bun), a nivelului omega-3 și a nivelului de acid biliar. Acest studiu indică faptul că sardinele pot juca un rol protector împotriva diabetului zaharat.
4. Poate ajuta la dezvoltarea oaselor sănătoase
100 de grame de sardine conțin 91,7 mg, conform USDA. Calciul și vitamina D sunt necesare pentru dezvoltarea oaselor sănătoase și joacă un rol important în prevenirea tulburărilor osoase, cum ar fi osteoporoza și rahitismul. Sardinele, fiind bogate în calciu și vitamina D, le puteți adăuga în dieta dumneavoastră pentru oase sănătoase.
5. Îți poate proteja pielea de razele UV ale soarelui
Dacă vă place să vă bronzați, dar trebuie totuși să vă protejați pielea de acele raze UV, atunci sardinele vă pot ajuta în acest sens. A fost efectuat un studiu in vitro pentru a vedea activitatea antiinflamatoare și absorbția pielii a acizilor grași esențiali din extractele de ulei de pește. Cercetătorii au testat trei uleiuri de pește, și anume de sardine, macrou și stavrid negru. Rezultatele au arătat că extractul de ulei de pește de sardine a avut o concentrație mai mare de acizi grași omega-3 și activitate antiinflamatoare în comparație cu celelalte două. În timp ce studiul sugerează că sardinele pot juca un rol în protejarea pielii noastre de razele UV, mai multe studii trebuie efectuate pentru a fundamenta acest fapt.
❗️Posibile efecte secundare ale sardinelor
Sardinele, ca și orice alți pești marini, sunt foarte bune pentru noi. Dar la fel ca oricare, are și dezavantajele sale. Cu poluarea în creștere în fiecare an și râurile fiind otrăvite cu metale toxice, consumul de pește a devenit puțin periculos. A fost efectuat un studiu pentru a vedea efectele negative ale sardinelor asupra șobolanilor. Șobolanii au fost hrăniți cu sardine roșii sau albe timp de 60 de zile. Cercetătorii au observat o creștere a nivelului lor de acid uric împreună cu o acumulare mare de plumb în ficat. Astfel, este foarte recomandat să cumpărați sardine proaspete și să le spălați corespunzător înainte de consum.

Niciun comentariu

Nu ratați!

Introduceți adresa dumneavoastră de email pentru a primi cele mai noi articole:

Prin abonarea la newsletter-ul nostru aveți șansa de a câștiga unul dintre cele trei coșuri cu produse naturiste, oferite lunar prin tragere la sorți.