8 cele mai importante beneficii ale afinelor, susținute de știință

1

Afinele sunt delicioase și pline de nutrienți. Beneficiile imense pentru sănătate ale afinelor le fac un superaliment perfect. Sunt bogate în antioxidanți, conțin puține sau deloc calorii și reduc riscul de inflamație.
Afinele pot ajuta la scăderea tensiunii arteriale, la reducerea riscului de cancer și la îmbunătățirea sănătății cardiovasculare.
Există multe alte motive pentru a include afinele în dieta ta. Acest articol explorează profilul nutritiv bogat al afinelor, beneficiile lor pentru sănătate și riscurile potențiale.
👉 8 beneficii susținute de știință ale afinelor
1. Bogate în antioxidanți
Afinele sunt bogate în antioxidanți care previn sau întârzie deteriorarea celulelor. Acestea conțin substanțe chimice vegetale, cum ar fi polifenoli și flavonoide, care pot ajuta la prevenirea bolilor cronice. Un studiu realizat de Universitatea Cornell (SUA) a constatat că afinele au activitate antioxidantă celulară (CAA) ridicată. Astfel, consumul acestora poate reduce stresul oxidativ. De asemenea, conțin flavonoide precum antocianinele (un compus vegetal) care pot ajuta la îmbunătățirea sistemului vascular și a funcției creierului.
Un alt studiu sugerează că aportul crescut de alimente bogate în antioxidanți poate reduce riscul de boli cronice degenerative.
2. Reducerea riscului de cancer
Profilul antioxidant bogat al afinelor poate ajuta la prevenirea carcinogenezei și a creșterii celulelor canceroase. Conțin compuși fitochimici care protejează celulele de inflamația cronică. Cu toate acestea, nu sunt disponibile suficiente date pentru a demonstra acest beneficiu al fitochimicelor din fructe.
Consumul de afine poate ajuta la reducerea daunelor ADN. Un studiu a constatat că consumul sucului de afine timp de patru săptămâni a avut un efect protector asupra daunelor oxidative ADN – o cauză majoră a cancerului. Cu toate acestea, mai multe studii trebuie efectuate în acest sens.
3. Sănătatea cardiovasculară
Cercetările sugerează că un aport crescut de alimente bogate în antociani poate ajuta la reducerea riscului de atac de cord la femeile tinere. Persoanele care au mâncat afine de trei sau mai multe ori pe săptămână prezentau un risc mai mic în acest sens. Consumul unei căni de afine pe zi poate reduce riscul bolilor cardiovasculare și poate îmbunătăți funcția inimii.
Un studiu a arătat că consumul de afine timp de o lună îmbunătățește sistemul vascular. Un alt studiu realizat de Universitatea din Arkansas (SUA) a mai constatat că consumul de afine poate preveni bolile cardiovasculare. Cu toate acestea, sunt necesare mai multe studii pentru a demonstra această afirmație.

4. Scăderea tensiunii arteriale
Consumul de afine poate scădea eficient tensiunea arterială. Un studiu sugerează că consumul zilnic de afine poate ajuta la reducerea tensiunii arteriale și a rigidității arteriale. Mineralele precum calciul, potasiul și magneziul găsite în afine pot ajuta la reducerea tensiunii arteriale.
Mai mult, sa constatat că aportul zilnic de pulbere de afine timp de șase săptămâni reduce presiunea diastolică (tensiunea arterială în artere).
5. Performanța cognitivă
Suplimentarea cu afine poate îmbunătăți memoria la persoanele în vârstă. De asemenea, poate preveni incidentele de declin cognitiv și poate reduce simptomele depresiei. Un studiu realizat de Brigham and Women’s Hospital (SUA) a constatat că conținutul ridicat de flavonoide al afinelor poate încetini rata declinului cognitiv.
Fructele de pădure au efecte neuroprotectoare care ajută la îmbunătățirea bolilor neurodegenerative legate de vârstă și a funcțiilor cognitive. Suplimentarea cu afine poate îmbunătăți memoria pe termen scurt.
6. Gestionarea diabetului
Afinele sunt bogate în compuși bioactivi precum polifenolii. Includerea acestor compuși în dieta dumneavoastră poate reduce riscul de diabet de tip 2.
Indicele glicemic scăzut (adică se digeră lent) al afinelor este mai puțin probabil să provoace creșteri ale zahărului din sânge. Mai mult, s-a constatat că o suplimentare alimentară de șase săptămâni cu pulbere de afine întregi liofilizate îmbunătățește sensibilitatea la insulină la persoanele obeze și non-diabetice.
7. Oase puternice
Vitaminele și mineralele din afine pot ajuta la menținerea sănătății oaselor. Previn pierderea de colagen în matricea osoasă. O revizuire publicată în Jurnalul Societății Internaționale de Nutriție Sportivă sugerează că consumul de afine poate ajuta la recuperarea după leziunile musculare induse de efort. Cu toate acestea, sunt necesare mai multe studii pentru a înțelege beneficiile afinelor în acest sens.
8. Infecții urinare
Efectul antibacterian al afinelor poate ajuta la tratarea sau prevenirea infecțiilor tractului urinar. Un studiu realizat de Universitatea din Stirling (Marea Britanie) a constatat că consumul sucului de afine sau merișor poate preveni infecțiile simptomatice ale tractului urinar (ITU). Cu toate acestea, sunt disponibile date limitate în acest sens.
👉 Date nutriționale
Potrivit Departamentului Agriculturii din SUA, 100 g de afine (crude) conțin:
– Calorii: 57
– Proteine: 0,74 g
– Grăsimi: 0,33 g
– Fibre: 2,4 g
– Zaharuri: 9,96 g
– Calciu: 6 mg
– Fier: 0,28 mg
– Magneziu: 6 mg
– Fosfor: 77 mg
– Sodiu: 1 mg
– Vitamina C: 9,7 mg
– Tiamină: 0,037 mg
– Acid pantotenic: 0,124 mg
– Folat: 6 ug
👉 Cum să includeți afinele în dieta dvs
– Adăugați afine în salatele de fructe.
– Adăugați-le în fulgi de ovăz sau cereale.
– Puneți-le în aluatul de clătite sau deasupra vafelor.
– Incorporeaza-le in inghetata de casa.
– Congelați-le cu puțină apă în tăvi pentru cuburi de gheață. Utilizați cuburile de gheață pentru a face apă infuzată. (Consumați-le după ce ați băut apa!)
– Faceți dulceață de afine.
❗️Riscuri asociate consumului de afine
Consumul de afine este, în general, considerat sigur. Cu toate acestea, ele pot provoca o reacție alergică la unii oameni.
Persoanele care iau medicamente care diluează sângele precum Warfarina ar trebui să evite consumul de afine, deoarece acestea conțin vitamina K. Cu toate acestea, sunt disponibile date limitate despre efectele secundare ale afinelor.
👉 Articole recomandate:
📌 10 beneficii impresionante ale ceaiului de afine
📌 Suc de afine – reteta si proprietati
📌 Aronia – un miracol din natură pentru sănătate

1 comment

Scrie un comentariu nou

Nu ratați!

Introduceți adresa dumneavoastră de email pentru a primi cele mai noi articole:

Prin abonarea la newsletter-ul nostru aveți șansa de a câștiga unul dintre cele trei coșuri cu produse naturiste, oferite lunar prin tragere la sorți.