Dieta antiinflamatoare legată de creșterea volumului creierului – ce să consumi și ce să eviți

0

Nu este un secret că inflamația este rădăcina multor boli, dar știai că poate juca un rol și în dimensiunea creierului? Este adevărat, dar asta înseamnă, de asemenea, că consumul unei diete antiinflamatorii poate ajuta la combaterea bolilor cronice și poate chiar ajuta la creșterea dimensiunii creierului.
De fapt, un studiu primul de acest fel publicat în  Alzheimer’s & Dementia: Journal of the Alzheimer’s Association a găsit dovezi că o dietă antiinflamatoare poate fi legată de volumul creierului crescut şi de substanţa cenuşie.
👉 Rezultatele studiului: Efectul dietei asupra materiei creierului
Cercetătorii de pe tot globul, inclusiv cei din Texas, Massachusetts, California și China, „ au investigat asocierile transversale dintre Indicele Inflamator al Dietei (DII) și măsurile volumului creierului și a bolii cerebrale a vaselor mici în rândul participanților la Cohorta Framingham Heart Study Offspring . ”
Mai exact, au analizat cei 1.897 de participanți, cu o vârstă medie de 62 de ani, care au completat chestionarele privind frecvența alimentelor și RMN-urile.
Ceea ce au descoperit a fost că cei care au consumat mai multe alimente proinflamatorii – și, prin urmare, au avut scoruri DII mai mari – păreau să aibă un volum total al creierului mai mic „după ajustarea pentru covariabile demografice, clinice și de stil de viață”.
Asta nu e tot. Potrivit cercetătorilor, „În plus, scorurile DII mai mari au fost asociate cu un volum total mai mic de materie cenușie… și cu un volum ventricular lateral mai mare”.
În esență, consumul mai multor alimente care provoacă inflamație a fost asociat cu un volum mai mic al creierului și cu substanța cenușie din creier. În schimb, consumul alimentelor antiinflamatoare este legat de creșterea volumului creierului și a materiei cenușii.
Autorii studiului au remarcat: „Deoarece suntem unul dintre primele grupuri care raportează asocierile dintre scorurile DII mai mari și volumul creierului, este necesară replicarea pentru a confirma descoperirile noastre.”
👉 Ce înseamnă
Acest studiu oferă dovezi că o dietă proinflamatoare nu numai că crește riscul pentru mai multe boli fizice, dar poate avea un impact negativ asupra îmbătrânirii creierului. Ca atare, ar trebui să evitați pe cât posibil să mâncați alimente inflamatorii, inclusiv:
– mâncare prăjită
– carne procesată și alte alimente procesate
– alcool
– carbohidrați rafinați
– îndulcitori artificiali
– sirop de porumb cu multa fructoza
Pe de altă parte, o dietă antiinflamatoare poate sprijini sănătatea creierului și îmbătrânirea sănătoasă a creierului. De aceea ar trebui să consumați mai multe alimente antiinflamatoare, băuturi antiinflamatoare și ierburi antiinflamatoare, cum ar fi:
– alimente omega-3
– legume cu frunze verzi
– Bok choy
– țelină
– sfecla
– brocoli
– afine
– ananas
– somon
– bulion de oase
– nuci
– ulei de cocos
– semințe de chia
– semințe de in
– curcumă
– ghimbir
– ashwagandha
– rădăcină de astragalus
– galbenele
– gheara de pisică
– muşeţel
– coriandru
– echinaceea
– schinduf
– busuioc sfânt
– rădăcină de kava
– balsam de lamaie
– rădăcină de lemn dulce
– oregano
– pătrunjel
– floarea pasiunii
– rodiola
– rozmarin
– salvie
– mentă
– Sunătoare
– sucuri verzi
– smoothie-uri de fructe și legume
– ceai
– oțet de mere
👉 Alte moduri de a susține sănătatea creierului
Există multe modalități dincolo de a consuma o dietă antiinflamatoare pentru a susține sănătatea creierului. De exemplu, există de fapt lucruri care vă pot ajuta să vă măriți dimensiunea creierului, cum ar fi:

– Yoga
– Meditaţie
– Studierea unui instrument muzical
– Relații intime cu partenerul tău
– Cardio și alte forme de exerciții fizice
– Postul intermitent
De asemenea, puteți consuma mai multe alimente pentru creier, cum ar fi avocado, ciocolată neagră și ouă, sau puteți lua nootropice, inclusiv:
– Ciuperci medicinale
– Ierburi adaptogene
– Bacopa monnieri
– Ulei de pește
– Ginseng
– Gingko biloba
Alte sfaturi pentru a vă menține creierul ager și modalități de îmbunătățire a memoriei includ:
– Continuați să învățați lucruri noi
– Dormi suficient
– Prioritizează relațiile pentru a preveni singurătatea
– Citit
👉 Concluzie
– O investigație transversală care examinează volumul creierului și Indicele inflamator al dietei a constatat că o dietă pro-inflamatoare a fost asociată cu un volum mai mic al creierului și cu mai puțină substanță cenușie.
– Cercetătorii au folosit date din cohorta Framingham Heart Study Offspring pentru a efectua studiul. Ca atare, o dietă antiinflamatoare este legată de creșterea volumului creierului și a materiei cerebrale, deși autorii studiului avertizează că „replicarea este necesară pentru a confirma descoperirile noastre”.
– Cu toate acestea, evitarea alimentelor proinflamatorii și consumul mai multor alimente antiinflamatoare aduce beneficii sănătății generale în nenumărate moduri, inclusiv sprijinirea sănătății creierului.
– Pe lângă o dietă antiinflamatoare, alte modalități de a susține sănătatea creierului includ exercițiile fizice, yoga, meditația, postul intermitent, lectura, prioritizarea relațiilor, somnul suficient, învățarea lucrurilor noi și multe altele.

Niciun comentariu

Nu ratați!

Introduceți adresa dumneavoastră de email pentru a primi cele mai noi articole:

Prin abonarea la newsletter-ul nostru aveți șansa de a câștiga unul dintre cele trei coșuri cu produse naturiste, oferite lunar prin tragere la sorți.