6 beneficii de top ale cătinei

0
cătina beneficii pentru sanatate

Cătina ( Hipphophae rhamnoides ) este o plantă medicinală folosită de mult timp în scop medicinal. Fructele de cătină sunt uneori folosite în dulciuri, inclusiv gemuri, plăcinte și băuturi.
Cu cantități mari de proteine, fibre, antioxidanți, vitamine și minerale (cel puțin 190 de compuși bioactivi, mai exact), boabele de cătină sunt un aliment puternic. Recunoscută drept una dintre cele mai hrănitoare și bogate în vitamine din lume și oferind beneficii atât pe plan intern, cât și pe plan extern, cătina devine rapid la fel de populară ca boabele de acai și rodia.
În medicina pe bază de plante, cătina a fost folosită de mult timp pentru a stimula sistemul digestiv, pentru a îmbunătăți sănătatea inimii și a ficatului și pentru a trata afecțiunile pielii. Astăzi, cătina este promovată ca un remediu natural pentru următoarele probleme de sănătate:
1. Pierderea în greutate și combaterea bolilor
Cătina a primit recent laude de la Dr. Oz, deoarece studiile au demonstrat capacitatea sa de a contribui la pierderea în greutate prin prevenirea depozitării excesului de grăsime. Odată cu pierderea în greutate, vine și o scădere a riscului anumitor boli, cum ar fi bolile de inimă și diabetul.
Capacitatea sa de a reduce nivelurile de CRP ( proteina C-reactivă), o proteină asociată cu inflamația, a legat cătina de nivelurile reduse de boli cardiovasculare și diabet.
2. Hidratează din interior spre exterior
Această boabă puternică are un conținut ridicat de acizi grași omega, inclusiv 3, 6, 9 și rare 7. Și, deși încă așteptăm mai multe studii cu privire la beneficiile omega 7, atunci când vine vorba de proprietăți antiinflamatorii, rezultatele par promitatoare.
Consumul regulat al acestor acizi grași ajută la lubrifierea unui intestin uscat și stagnant, crescând eliminarea regulată a bolnavilor de constipație.

3. Obțineți strălucirea pielii
Conținutul ridicat de vitamina C o face atrăgătoare în cremele și serurile de față datorită abilităților de formare a colagenului. Vitamina C vă menține pielea fermă, elastică, cu aspect mai puțin încrețit și este cunoscută pentru proprietățile sale de restaurare.
4. Calmează pielea
Pentru pielea iritată, cătina poate fi extrem de terapeutică. Acizii grași Omega 3 reduc inflamația (și, prin urmare, roșeața), arderea și mâncărimea, în timp ce vitamina E ajută la vindecarea rapidă a pielii și la reducerea cicatricilor.
5. Eczemă
Cătina poate ajuta la tratarea dermatitei atopice (un tip de eczemă), potrivit unui studiu publicat în Journal of Nutritional Biochemistry. În testele efectuate pe 49 de persoane cu dermatită atopică, cercetătorii au observat îmbunătățiri semnificative în rândul celor care au consumat cătină în fiecare zi timp de patru luni.
6. Vindecarea rănilor
Rezultatele cercetărilor pe animale au arătat că poate promova vindecarea rănilor atunci când este aplicată local. Într-un studiu în domeniul toxicologiei alimentare și chimice , oamenii de știință au descoperit că uleiul de semințe de cătină aplicat local a contribuit la accelerarea vindecării rănilor la șobolani.
👉 Articole recomandate:
📌 Miere cu catina – beneficii, reteta, depozitare si consum
📌 Suc de catina – reteta si beneficii
📌 Fructele de catina contin de doua ori mai multa vitamina C decat macesele si de 10 ori mai multa decat citricele

Niciun comentariu

Nu ratați!

Introduceți adresa dumneavoastră de email pentru a primi cele mai noi articole:

Prin abonarea la newsletter-ul nostru aveți șansa de a câștiga unul dintre cele trei coșuri cu produse naturiste, oferite lunar prin tragere la sorți.