Brânza albastră – 10 beneficii pentru sănătate + profil nutrițional

1

Există nenumărate soiuri de brânză disponibile pe piață, brânza albastră fiind una dintre ele. După cum sugerează și numele, brânza albastră este o brânză cu mucegai de culoare albastru-verde. Nuanțele albastre prezente brânză se datorează prezenței bacteriilor care încep să îmbătrânească, conferind astfel brânzei nuanța sa albastră caracteristică.
Există diferite tipuri de brânză albastră, cum ar fi Roquefort, Danablu, Gorgonzola și Blue Stilton. Este săracă în calorii și este plină de substanțe nutritive esențiale pentru corpul nostru.
👉 Beneficiile brânzei albastre
După cum sa menționat mai sus, brânza albastră poate fi benefică pentru sănătatea noastră în mai multe moduri:
🧬 Sănătatea inimii:
Adăugarea brânzei albastre în dieta dvs. poate ajuta la scăderea riscului de boli cardiovasculare. Studiile au arătat că persoanele care consumă brânză albastră în mod regulat au un risc mai mic de a contracta boli cardiovasculare decât omologii lor care nu o consumă. Brânza albastră ajută la scăderea nivelului de colesterol și previne inflamația arterelor și coagularea sângelui în vene sau artere.
🧬 Combate artrita:
Pe măsură ce începem să îmbătrânim, avem mai multe probleme de sănătate, artrita fiind una dintre ele. Brânza albastră are proprietăți antiinflamatorii care ajută la reducerea inflamației articulare și ameliorează durerea artritei. Adăugarea brânzei albastre în planul dvs. de dietă reduce riscul de artrită și, de asemenea, ajută la combaterea acesteia.
🧬 Previne osteoporoza:
Osteoporoza este o afecțiune in care oasele devin atât de slabe încât pot avea tendința de a se fractura chiar și la o cădere ușoară. Este mai frecvent la femei decât la bărbați. Brânza albastră este o sursă foarte bună de calciu, importantă pentru sănătatea oaselor. O 30 gr de brânză albastră are aproximativ 150 de miligrame de calciu. Astfel, consumul de brânză albastră vă face oasele sănătoase și vă ajută la prevenirea bolilor precum osteoporoza.
🧬 Îmbunătățește memoria:
Nutrienții prezenți în brânza albastră ajută la îmbunătățirea memoriei și la combaterea problemelor de memorie. Consumul de brânză albastră îmbunătățește funcționarea celulelor creierului. Așa că începeți să adăugați brânză albastră în dieta copiilor dvs. pentru a le îmbunătăți memoria!
🧬 Sursă de fosfor:
Brânza albastră este o sursă foarte bună de fosfor. Acest mineral este foarte important pentru oase și dinți sănătoși. Deficitul de fosfor poate duce la probleme legate de oase, cum ar fi rahitismul. În afară de oase și dinți sănătoși, fosforul îndeplinește, de asemenea, multe funcții vitale în organism.
Citiți si: Beneficiile fosforului asupra sănătății
🧬 Proteina din lapte:
Brânza albastră conține proteine din lapte, astfel încât cei care nu pot bea lapte direct din cauza intoleranței la lactoză pot alege brânza albastră ca alternativă.
🧬 Sănătate dentară:
Unul dintre beneficiile mai puțin discutate ale brânzei albastre: Brânza albastră este potrivită pentru sănătatea orală. Prezența unei cantități bune de calciu o face benefică pentru dinți. Consumul de brânză albastră ajută la prevenirea și combaterea plăcii și a cariilor dentare.
🧬 Sporește sistemul imunitar:
Studiile au arătat că brânza albastră stimulează sistemul imunitar. Brânza albastră poate furniza o serie de vitamine și minerale esențiale, inclusiv vitamina A, vitamina D, potasiu, sodiu și zinc. Cu alte cuvinte, joacă un rol important în prevenirea bolilor, oferindu-ne un sistem imunitar puternic.

🧬 Anticelulitic:
Brânza albastră are proprietate anticelulitică. Astfel, previne acumularea grăsimilor sub formă de celulită.
🧬 Antiinflamator:
Inflamația este o problemă majoră care ne afectează astăzi pe majoritatea dintre noi și, dacă este ignorată, poate deveni gravă. Brânza albastră are proprietăți antiinflamatorii. Astfel, ajută la combaterea diferitelor probleme inflamatorii din corpul nostru. Prin urmare, include brânza albastră în dieta ta astăzi și ia-ți rămas bun de la inflamație!
Citește si: 8 ceaiuri cu un puternic efect anti-inflamator
👉 Informații nutriționale despre Blue Cheese (Cantitate per 100 gr):

1 comment

  1. Cașcavalul - 11 moduri prin care îți poate susține sănătatea – Natura Vindecătoare 9 ianuarie, 2021 at 16:19 Răspunde

    […] 🧀 Poate ajuta în timpul sarcinii Calciul din cașcaval este foarte bun pentru femeile însărcinate. Ajută la stimularea contracțiilor în timpul travaliului. Calciul compensează, de asemenea, deficiența nutrienților în timpul alăptării. Poate fi o alegere bună pentru femeile însărcinate deoarece conține toate vitaminele și mineralele esențiale necesare dezvoltării fetale. 🧀 Poate îmbunătăți sistemul imunitar Se știe că unele tipuri de cașcaval stimulează funcționarea sistemului imunitar. Un studiu efectuat pe șoareci a arătat că o dietă care conține cașcaval ar putea regla răspunsurile imune și inflamatorii din organism. Cașcavalul îmbogățit cu bacterii probiotice poate spori sănătatea imună. De asemenea, poate preveni imunosenescența (slăbirea treptată a sistemului imunitar) la vârstnici. 🧀 Poate promova sănătatea tiroidei Adăugarea cașcavalului în dieta dvs. zilnică poate ajuta la promovarea sănătății tiroidei. Este o sursă bogată de seleniu care poate regla funcția tiroidiană. Seleniul are capacitatea de a contracara dezvoltarea virusurilor ajutând la producerea hormonilor tiroidieni. Brânza Cheddar este un exemplu, dăugarea acestuia la dieta dvs. poate reduce riscul tulburărilor tiroidiene. 🧀 Poate îmbunătăți funcția creierului Cașcavalul, în special varianta Camembert, poate ajuta la îmbunătățirea funcției creierului. Extractele de cașcaval Camembert pot reduce nivelul citokinelor inflamatorii. Poate ajuta la reducerea riscului de boală Alzheimer și la îmbunătățirea funcției creierului. 🧀 Poate stimula sănătatea pielii Vitamina B pe care o găsim in toate tipurile de cașcaval poate ajuta metabolismul celular și creșterea. Acest lucru vă poate oferi o piele strălucitoare și poate ajuta, de asemenea, la reducerea petelor. Cu toate acestea, sunt disponibile cercetări limitate în acest sens. 👉 Articole recomandate: Laptele de vacă, prezent în orice casă – ce conține și ce beneficii ne aduce Lapte de măgărită: beneficii, utilizări și dezavantaje Lapte de vaca și lapte de bivoliță – diferențe, asemănări și beneficii Ce este brânza brie și ce beneficii aduce Brânza albastră – 10 beneficii pentru sănătate + profil nutrițional […]

Scrie un comentariu nou

Nu ratați!

Introduceți adresa dumneavoastră de email pentru a primi cele mai noi articole:

Prin abonarea la newsletter-ul nostru aveți șansa de a câștiga unul dintre cele trei coșuri cu produse naturiste, oferite lunar prin tragere la sorți.