Top 16 alimente pentru rinichi sănătoși și ce trebuie sa evitați

0

Rinichii sunt organe extrem de importante. Aceste filtre naturale ajută la eliminarea apei și a toxinelor din sânge, stimulează producția de eritrocite și controlează tensiunea arterială. Dar, din păcate, majoritatea dintre noi nu punem mare accent asupra sănătății lor.
Milioane de oameni sunt afectați de boli renale. Deci, începeți să aveți grijă acum. Iată o listă de alimente pentru rinichi sănătoși pe care ar trebui să le adăugați în dieta dumneavoastră.
🧬 Apa
Cal – 0 Proteine – 0 g Grăsimi – 0 g Carbohidrați – 0g      
Apa este o poțiune minune, in special pentru rinichi. Are puterea de a readuce sănătatea. Dar nu consumata in exces. Cantitatea recomandată de apă care trebuie consumată în fiecare zi este de 8 pahare pentru femei și 13 pentru bărbați. Cel mai bine este să vă consultați medicul pentru a înțelege câte pahare de apă ar trebui să beți pe zi, în funcție de starea rinichilor și de activitatea zilnică.
🧬 Varza
Cal – 22 Proteine – 1 g Grăsime – 0 g Carbohidrați – 5 g      
Varza este o legumă cu frunze, care este ambalată cu fitochimicale. Antioxidanții prezenți în ea ajută la eliminarea radicalilor liberi dăunători din organism, reducând astfel riscul de cancer, boli cardiovasculare și disfuncții renale. Varza este o sursă bogată de vitamine și minerale, dar nu și cele care pot dăuna rinichilor.
🧬 Ardei gras roșu
Cal – 46,2  Proteine – 1 g Grăsime – 0 g Carbohidrați – 9 g     
Ardeiul gras roșu este bun pentru sănătatea rinichilor, deoarece este sărac în potasiu. De asemenea, adaugă culoare și gust mâncării, împreună cu vitaminele C, B6, A, acid folic și fibre. Ardeiul gras roșu conține licopenul antioxidant care oferă protecție împotriva unor tipuri de cancer.
🧬 Ceapă
Cal – 64 Proteine – 2 g Grăsimi – 0 g  Carbohidrați – 15 g     
Ceapa vă ajută să vă mențineți rinichii în funcțiune. Aceasta conține flavonoide și quercetin care împiedică depunerea materialului gras în vasele de sânge. Quercetina este un antioxidant care poate reduce riscul bolilor de inimă și al cancerului. Ceapa este favorabilă rinichilor și săracă în potasiu. De asemenea, conține crom care ajută la metabolizarea grăsimilor, proteinelor și carbohidraților.
🧬 Sparanghel
Cal – 27 Proteine – 3 g Grăsimi – 0 g Carbohidrați – 5 g      
Sparanghelul are un conținut scăzut de calorii și este încărcat cu vitaminele A, K și C.
La șobolanii hipertensivi, sparanghelul a demonstrat că menține funcția renală. Dar este puțin mai bogat în minerale precum potasiu, calciu și fosfor. Deci, trebuie să discutați cu medicul dumneavoastră înainte de a consuma sparanghel.
🧬 Usturoi
Cal – 203 Proteine – 9 g Grăsimi – 1 g Carbohidrați – 45 g      
Usturoiul este unul dintre cele mai puternice medicamente pe bază de plante. În plus, ajută la îmbunătățirea aromei alimentelor la care se adaugă. Cercetătorii au găsit dovezi semnificative că sucul de usturoi, împreună cu metformina (un medicament prescris pacienților cu diabet zaharat de tip 2), au prezentat efecte renoprotectoare.
🧬 Conopida
Cal – 25 Proteine – 2 g  Grăsimi – 0 g Carbohidrați – 5 g     
Conopida este un superaliment crucifer care favorizează sănătatea rinichilor. Este o sursă bogată de vitamina C, folat și fibre. De asemenea, conține compuși importanți pentru ficat și care neutralizează substanțele toxice din organism.
🧬 Mere
Cal – 65  Proteine – 0 g  Grăsimi – 0 g Carbohidrați – 17 g    
Mărul este o sursă bogată de vitamine, minerale și fibre. Are proprietăți antiinflamatorii și antioxidante care ajută la reducerea colesterolului rău, a bolilor de inimă, a cancerului și a diabetului. Deoarece diabetul este strâns legat de insuficiența renală, consumul de mere vă poate ajuta să vă protejați de problemele renale.
🧬 Merișoare
Cal – 51 Proteine – 0 g  Grăsimi – 0 g Carbohidrați – 13 g     
Sucul de merișoare este un remediu popular pentru infecția tractului urinar (ITU). Datorită proprietăților sale antioxidante, este un excelent antibiotic natural care previne orice creștere bacteriană în tractul digestiv sau rinichi. Un studiu de cercetare a arătat că merișoarele au potențialul de a trata oxalatul de calciu la rinichi. Cu toate acestea, nu beți prea mult pentru a preveni supraîncărcarea rinichilor.
🧬 Pește gras
Cal – 175 Proteine – 19 g Grăsimi – 10 g  Carbohidrați – 0 g     
Peștele este o sursă de proteine de înaltă calitate și acizi grași polinesaturați (PUFA). Printre componentele PUFA se numără acizii grași omega-3, care sunt benefici pentru reducerea inflamației, eliminarea radicalilor liberi de oxigen, prevenirea bolilor de inimă, scăderea colesterolului LDL și protejarea rinichilor. Oamenii de știință au descoperit că peștele gras consumat regulat poate încetini progresia bolilor renale.

🧬 Semințe de dovleac
Cal – 285  Proteine – 12 g   Grăsimi – 12 g Carbohidrați – 34 g   
Aceste semințe verzi sunt încărcate cu fibre dietetice, vitamina E, zinc, proteine, cupru și fier. S-a dovedit științific că reduc riscul apariției calculilor vezicii urinare . Deoarece semințele sunt bogate în fosfor și ar putea crește nivelul de potasiu din corpul dumneavoastră, discutați cu medicul dumneavoastră înainte de a le consuma dacă aveți probleme renale.
🧬 Suc de lamaie
Cal – 61   Proteine – 1 g  Grăsime – 0 g Carbohidrați – 21 g   
Sucul de lămâie are potențialul de a ajuta la tratarea problemelor renale. Vitamina C și acidul citric ajută la menținerea pH-ului intern, promovând o sănătate mai bună și o imunitate mai puternică. Bea suc de lămâie dimineața sau înainte de prânz. Asigurați-vă că îl diluați într-o ceașcă de apă și nu adăugați zahăr rafinat.
🧬 Zmeură
Cal – 140   Proteine – 1 g  Grăsime – 1 g Carbohidrați – 15 g   
Zmeura conține acid elagic care neutralizează radicalii liberi dăunători din corpul uman. Dr. Joan Brookhyser Hogan recomandă zmeură pentru pacienții cu boli de rinichi în dializă și transplant. Culoarea roșie indică faptul că aceste fructe de pădure conțin antocianine și sunt, de asemenea, o sursă bună de fibre dietetice, vitamina C, mangan și folat. Zmeura este, de asemenea, utilă în prevenirea creșterii celulelor canceroase.
🧬 Cartof dulce și mov
Cal – 180 Proteine – 2 g Grăsimi – 1 g Carbohidrați – 32 g      
După cum sa menționat mai devreme, insuficiența renală este strâns legată de diabet. Iar diabetul este legat de obiceiurile alimentare proaste și de obezitate. Deci, dacă sunteți obezi, rinichii dvs. ar putea fi afectați. În acest context, oamenii de știință au efectuat experimente prin hrănirea șoarecilor obezi de laborator cu cartofi dulci mov și au descoperit că au contribuit la reducerea inflamației și a greutății corporale. Acest lucru, la rândul său, ar putea ajuta la prevenirea disfuncției renale. Cu toate acestea, trebuie să discutați cu medicul dumneavoastră înainte de a le consuma, deoarece aceștia sunt bogați în potasiu.
🧬 Afine
Cal – 84 Proteine – 1 g Grăsime – 0 g Carbohidrați – 21 g      
Afinele sunt pline de antioxidanți care ajută la curățarea organismului de toxine. Sunt bogate în substanțe nutritive care pot ajuta la reducerea inflamației. Cercetătorii au descoperit că afinele ar putea ajuta la inhibarea și prevenirea bolilor renale. Așadar, includeți-le în micul dejun pentru a slăbi și a vă proteja rinichii.
🧬 Struguri roșii
Cal – 104 Proteine – 1,1 g Grăsimi – 0,2 g Carbohidrați – 27 g      
Strugurii roșii sunt încărcați cu un compus polifenolic natural cunoscut sub numele de resveratrol, care oferă multe beneficii pentru sănătate, cum ar fi îmbunătățirea sănătății inimii și protejarea rinichilor. Resveratrolul ajuta la ameliorarea leziunilor de ischemie-perfuzie, leziunea indusă de medicament, nefropatia diabetică, etc. Așadar, consumați struguri roșii în cantități adecvate pentru a vă îmbunătăți sănătatea rinichilor.
Alimente de evitat
•Nuci si semințe
•Unt de arahide
•Lintea
•Fasole uscata
•Banane
•Spanac
•Carne roșie
•Alimente bogate în sodiu
•Lactate
•Îndulcitori artificiali
•Cofeină
•Băuturi carbogazoase
•Pui cu piele
•Roșie
•Cereale pentru mic dejun
•Orez sălbatic și brun
•Ceai rece conservat sau îmbuteliat
•Pâine din grâu integral și paste
•Portocale
•Cartofi
•Alcool
Pentru a vă menține rinichii sănătoși, trebuie să vă gândiți să vă modificați stilul de viață. Evitați să consumați prea multe alimente încărcate cu proteine sau alimente care, în general, nu sunt bune pentru sănătate. De asemenea, ar trebui să faci plimbări sau să alergi pentru a-ți menține corpul funcționând corect. În cele din urmă, țineți întotdeauna medicul informat despre obiceiurile dvs. alimentare dacă suferiți de boli de rinichi. Sperăm că această listă de alimente pentru un rinichi sănătoși vă va oferi o idee mai bună despre unde să începeți.
Mult noroc!

Niciun comentariu

Nu ratați!