Mango – 13 beneficii incredibile pentru sănătate și cum îți dai seama ca e copt

0

Mango (Mangifera indica) este un fruct dulce și delicios cu multe beneficii. Este cunoscut sub numele de „regele fructelor” datorită profilului său nutritiv impresionant. Acest fruct este originar din Asia de Sud și a fost cultivat de secole.
Mango este disponibil în sute de soiuri în întreaga lume în diferite culori și forme. Fructul de mango conține aproximativ douăzeci de minerale și vitamine și se numără printre fructele cele mai dense în nutrienți.
Mango are multe proprietăți antioxidante și poate îmbunătăți imunitatea, reduce riscul bolilor de inimă, promovează sănătatea digestivă, îmbunătățește vederea și reduce riscul anumitor tipuri de cancer.
Potrivit Departamentului Agriculturii al Statelor Unite (USDA), o cană (165 g) de mango feliat conține:
Energie – 99 kcal
Proteine – 1,35 g
Carbohidrați – 24,7 g
Fibra dietetică – 2,64 g
Grăsime – 0,627 g
Zaharuri – 22,5 g
Folat – 71 mcg
Vitamina C – 60,1 mcg
Calciu – 1,2 mg
Fier – 0,264 mg
Sodiu – 1,65 mg
Potasiu – 277 mg
Fructul conține substanțe nutritive precum vitamina A, riboflavină, niacină, magneziu, mangan și fosfor.
🥭 Poate îmbunătăți imunitatea
Mango este o sursă bogată de vitamine esențiale care stimulează imunitatea. Fructul conține vitamina C. Acest nutrient posedă proprietăți antioxidante care pot îmbunătăți sănătatea imună.
Un studiu realizat de Universitatea Hohenheim a constatat că aceste fructe sunt bogate în beta-caroten, care este un carotenoid care ajută la îmbunătățirea sistemului imunitar.
Vitamina A este un alt nutrient important care stimulează imunitatea. Această vitamină poate lupta împotriva bolilor infecțioase.
🥭 Poate reduce riscul bolilor de inimă
Includerea mango-ului într-o dietă echilibrată ar putea ajuta la reducerea grăsimii corporale și la controlul nivelului de zahăr din sânge. Acest fruct oferă potasiu și magneziu care pot reduce riscul bolilor de inimă.
Un studiu realizat de Universitatea RWTH Aachen a constatat că aportul de magneziu poate îmbunătăți sănătatea inimii. Potasiul acționează ca un vasodilatator. Poate ajuta la reducerea stresului asupra vaselor de sânge și la promovarea funcției cardiace.
Mango este o sursă bogată de beta-caroten. Carotenoizii pot reduce riscul bolilor de inimă prin prevenirea oxidării colesterolului în artere.
Mango este, de asemenea, bogat în alt compus numit mangiferin. S-a constatat că suplimentarea cu Mangiferină crește nivelul HDL (lipoproteine cu densitate ridicată), colesterolul bun.
🥭 Poate îmbunătăți sănătatea digestivă
Mango conține enzime digestive care descompun carbohidrații complecși în zaharuri simple. Acest lucru poate ajuta la îmbunătățirea procesului digestiv, deși sunt necesare mai multe cercetări în acest aspect.
Un studiu realizat de Universitatea Texas A&M a constatat că polifenolii din mango pot ameliora simptomele constipației.
🥭 Poate sprijini sănătatea ochilor
Vitamina A și beta-carotenul din mango pot ajuta la creșterea sănătății ochilor. Cele mai severe cazuri de deficit de vitamina A pot duce chiar la orbire. Vitamina A îmbunătățește sănătatea ochilor și vederea. Mai exact, vitamina este esențială pentru funcționarea optimă a corneei.
Ochiul uman are două carotenoide majore, cum ar fi luteina și zeaxantina. Fructele de diferite culori, (inclusiv mango) sunt o sursă bogată de zeaxantină și contribuie la îmbunătățirea sănătății ochilor. Mango-ul conțin luteină care promovează sănătatea vederii.
Potrivit unui studiu din Boston, s-a constatat că criptoxantina (un alt carotenoid din mango) reduce riscul degenerescenței maculare legate de vârstă.
🥭 Poate reduce riscul de cancer
Pulpa fructului de mango conține carotenoizi, acid ascorbic, terpenoizi și polifenoli despre care se spune că posedă proprietăți anticancerigene. Mango-ul conține și antioxidanți unici, absenți în alte fructe și legume. Un studiu realizat de Universitatea din Texas a constatat că polifenolii din mango au efecte anticancerigene care pot ajuta la scăderea stresului oxidativ (stresul oxidativ poate crește riscul de boli cronice precum cancerul).
Proprietățile anticancerigene sunt atribuite mangiferinei.
Un alt studiu efectuat în 2015 pe șoareci a constatat că polifenolii din mango pot suprima cancerul de sân. De asemenea, s-a constatat că Mangiferina inhibă creșterea celulelor de cancer de colon și ficat.
Un alt studiu efectuat de Centrul de Cercetări în Toxicologie Industrială a constatat că lupeolul, un triterpen găsit în mango, poate ajuta la combaterea cancerului de prostată.
🥭 Poate ajuta la tratarea diabetului
Consumul de mango poate ajuta la tratarea diabetului. Un studiu pe 20 de adulți obezi a arătat că consumul de jumătate de mango proaspăt timp de 12 săptămâni are ca rezultat scăderea nivelului de glucoză din sânge.
Un alt studiu realizat de Institutul Central de Cercetare Tehnologică Alimentară a dovedit că extractul de coajă de mango are proprietăți antidiabetice.
Un alt studiu realizat de Universitatea de Științe Medicale din Suzuka a arătat că mangiferina din mango poate avea efecte benefice la cei cu diabet de tip 2.

🥭 Poate trata anemia
Mango-ul conține fier. Acesta poate ajuta persoanele și femeile însărcinate cu anemie atunci când este consumat împreună cu alte alimente bogate în fier.
Vitamina C din mango poate ajuta la absorbția corectă a fierului în organism.
🥭 Poate promova sănătatea creierului
Mango-ul conține vitamina B6. Atunci când este consumat împreună cu alte alimente bogate în vitamina B6, acesta poate promova sănătatea creierului. Unele cercetări arată că deficiența de vitamina B6 ar putea crește riscul de depresie și convulsii.
🥭 Poate ajuta la scăderea colesterolului
Într-un studiu realizat de Universitatea din Madras, s-a constatat că mangiferina din mango scade nivelul colesterolului la șobolanii de laborator.
S-a constatat, de asemenea, că este capabil sa crească nivelul HDL (lipoproteine cu densitate mare), colesterolul bun.
🥭 Poate ajuta la scăderea în greutate
Un studiu a subliniat importanța coajei de mango (pe care majoritatea dintre noi o aruncăm) în inhibarea adipogenezei sau formarea celulelor adipoase. Acest lucru poate ajuta la pierderea în greutate dacă este asociat cu dieta corectă și cu modificările stilului de viață.
Mango-ul conține fibre și poate ajuta la pierderea în greutate. Într-un studiu de la Universitatea din Minnesota, a dovedit că fibrele alimentare, obținute în special din consumul de fructe și legume, pot ajuta la scăderea în greutate. Acest lucru este legat de capacitatea fibrelor de a reduce consumul de alimente în general.
🥭 Poate promova sănătatea ficatului
Consumul de mango poate spori funcția ficatului. Unele dovezi anecdotice sugerează că mango-ul necopt poate ajuta la tratarea tulburărilor hepatice. Cu toate acestea, cercetările sunt foarte limitate pentru a confirma această afirmație.
🥭 Poate îmbunătăți sănătatea pielii
După cum s-a discutat deja, mango este bogat în beta-caroten și vitamina A. Conform unui studiu german, acești carotenoizi pot ajuta la stimularea sănătății pielii. Beta-carotenul este un agent fotoprotector care se crede că poate stinge reacțiile fotochimice din epidermă, protejând astfel pielea de razele ultraviolete.
Potrivit unui studiu chinez, polifenolii din mango prezintă activitate anticancerigenă. Acestea pot ajuta la reducerea riscului de cancer de piele.
Alte dovezi anecdotice sugerează că mango poate preveni, de asemenea, creșterea cosurilor și acneei.
🥭 Poate îmbunătăți sănătatea părului
Mango-ul este o sursă bogată de vitamina A care poate îmbunătăți sănătatea părului. Mai conține polifenoli care ajută la combaterea stresului oxidativ. Stresul oxidativ poate avea efecte dăunătoare asupra sănătății părului.
Cum să cumpărați și să păstrați mango
Este important să știi cum să alegi mango potrivit.
Trebuie să știți că mango-ul trebuie selectat după parfumul lui și nu după culoare (culoarea variază de la soi la soi).
•Deși mango-ul necopt este verde, iar cel copt are culori variind de la galben sau portocaliu la roșu, culoarea nu este întotdeauna un indiciu al maturității. Există unele soiuri în care mango-ul copt își păstrează culoarea verde. Prin urmare, evitați mango-ul care nu are aromă parfumată.
Depozitare
Este necesară păstrarea corespunzătoare pentru a asigura prospețimea fructului. Depozitarea unui anumit fruct depinde în totalitate de tipul acestuia și de alte condiții.
•Mango-ul are, în general, o perioadă de valabilitate de una până la două săptămâni și poate fi refrigerat până la trei zile.
•Dacă mango-ul este tare și verde, ar trebui să fie așezat într-o pungă de hârtie câteva zile pentru ca acestea să se coacă. Acesta trebuie păstrat la temperatura camerei și departe de soare până se coc. Odată copt, poate fi păstrat la frigider.
•Mango-ul poate fi, de asemenea, congelat. Congelarea ii face coaja neagră, dar pulpa interioară rămâne într-o stare bună.
Se poate congela ca fructe întregi sau ca bucăți tocate.

Niciun comentariu

Nu ratați!

Introduceți adresa dumneavoastră de email pentru a primi cele mai noi articole:

Prin abonarea la newsletter-ul nostru aveți șansa de a câștiga unul dintre cele trei coșuri cu produse naturiste, oferite lunar prin tragere la sorți.