8 cele mai bune legume de consumat vara + beneficiile lor

0

S-a demonstrat că mâncatul legumelor de sezon ajută la creșterea aportului de nutrienți, contribuie la o sănătate bună și, în plus sprijină fermierii locali. Acestea fiind spuse, cultivarea și cumpărarea legumelor de vară de pe piața locală de la fermieri este o modalitate excelentă de a vă îmbunătăți sănătatea și de a contribui la comunitatea dvs.
Care sunt cele mai bune legume de vară de care să te bucuri în cele mai calde luni ale anului?
👉 Top 8 legume de vară (plus beneficii)
Ce legume sunt de sezon în timpul verii? Iată o listă cu unele dintre cele mai sănătoase, împreună cu beneficiile lor:
1. Varza, salata și alte legume verzi de vară
Salata este una dintre cele mai sănătoase verdețuri disponibile, având în vedere că este plina de antioxidanți, inclusiv izotiocianati, vitaminele C, A și K, mangan, cupru, magneziu, potasiu, și altele.
📌 Salata verde și impresionantele ei beneficii
2. Dovlecel 
Cu o mulțime de tipuri diferite de gătit, aceste legume sunt sărace în calorii, ușor de amestecat în rețete și surse bune de vitamina C și B6.
Dovleceii au un conținut ridicat de apă, care vă poate menține sătul pentru perioade mai lungi. Este unul dintre acele alimentele cu un indice glicemic scăzut. Consumul crescut de fructe și legume și alimente cu conținut scăzut de grăsimi a fost legat de pierderea în greutate sănătoasă și menținerea greutății.
📌 De ce dovlecelul nu trebuie sa lipsească din dieta ta – valori nutritive și importantele beneficii aduse sănătății
3. Vinete
Vinetele conțin compuși unici în coaja lor închisă la culoare, inclusiv polifenoli, cum ar fi antocianine, același tip care se găsește în fructe de pădure și vin roșu. Vinetele poate ajuta la combaterea daunelor radicalilor liberi și, de asemenea, vă oferă mangan și acid folic, care susțin sănătatea osoasă și metabolică.
Această legumă (din punct de vedere botanic este un fruct) ajută la promovarea sănătății inimii, la controlul nivelului zahărului din sânge, la reducerea riscului de cancer, la îmbunătățirea funcției cognitive și la scăderea în greutate.
📌 9 beneficii ale vinetelor – nu uita sa ii consumi și coaja!
4. Roșii
Roșiile sunt excelente pentru creșterea aportului de vitamina C și A, fibre și antioxidanți care luptă împotriva bolilor, cum ar fi licopenul. Deoarece fiecare tip are propriul gust unic, plantați mai multe specii diferite, dacă este posibil.
Roșiile conțin o cantitate imensă de antioxidanți despre care s-a dovedit că luptă împotriva diferitelor forme de cancer. Este o sursă bogată de vitamine și minerale și exercită un efect protector împotriva bolilor cardiovasculare.
📌 Știați cât de mult bine aduceți organismului consumând roșii în mod regulat?

5. Castraveți
Castraveții sunt extrem de săraci în calorii și carbohidrați și foarte bogați în apă, așa că sunt hidratanți și sunt o gustare excelentă după antrenament.
Cu vitaminele K, B, cuprul, potasiul, vitamina C și manganul, castraveții vă pot ajuta să evitați deficiențele de nutrienti ce sunt răspândite în rândul celor care au o dietă nu tocmai sănătoasă. În plus, ei conțin polifenoli unici și alți compuși care vă ajută să reduceți riscul bolilor cronice și multe altele.
Castraveții conțin un flavonol antiinflamator numit fisetin care pare să joace un rol important în sănătatea creierului. În plus îmbunătățește memoria și protejează celulele nervoase.
📌 Printre multe alte beneficii, castraveții sunt fantastici pentru memorie și sănătatea creierului
6. Ardei gras
Fie ca îți place cel mai mult ardeii dulci, picanți, verzi, galbeni sau roșii, vei beneficia de un aport ridicat de vitamina C, vitamina E si antioxidanți, precum beta-carotenul, atunci când ii consumi. Ardeii picanți, care conțin compusul numit capsaicină, susțin un metabolism sănătos și vă pot ajuta să vă reduceți apetitul.
Ardeii grași au beneficii remarcabile pentru sănătate. Legumele în formă de clopot au un conținut scăzut de calorii și un conținut ridicat de apă. Faptul că nu conțin colesterol îi fac și mai atractivi. Ardeiul gras ar putea fi consumat în mai multe moduri pentru a vă spori sănătatea. Mai jos sunt enumerate câteva dintre beneficiile populare ale ardeiului gras pentru sănătate:
📌 Ardeiul gras – 10 beneficii remarcabile care te vor convinge să-l consumi zilnic
7. Busuioc
Una dintre cele mai populare ierburi din lume, gustul dulce al busuiocului este un plus excelent atât pentru mese, cât și pentru băuturi. Busuiocul este folosit pentru a face ulei esențial, deoarece este foarte bogat în compuși de protecție, inclusiv eugenol, linalol și citronellol, care ajută la combaterea inflamației.
De la un stomac fericit la o piele strălucitoare, frunzele de busuioc fac minuni pentru mintea și corpul nostru. Să aruncăm o privire asupra beneficiilor frunzelor de busuioc pentru sănătatea ta și cum îl poți adăuga în dieta ta!
📌 Frunze de busuioc: 10 beneficii pentru care trebuie inclus in dieta ta
8. Usturoiul
Usturoiul este cea mai bună sursă alimentară a compusului numit alicină, care are capacitatea naturală de a lupta împotriva agenților patogeni și de a ajuta la protejarea împotriva infecțiilor. Puteți chiar să păstrați cojile de usturoi și să le folosiți în mai multe moduri, cum ar fi pentru compostare și alungarea insectelor din grădina dvs.
Consumul regulat de usturoi a fost legat de reducerea sau prevenirea a patru dintre principalele cauze de deces la nivel mondial, inclusiv boli de inimă, accident vascular cerebral, cancer și infecții.
📌 Usturoi crud – 7 beneficii pentru combaterea bolilor

Niciun comentariu

Nu ratați!

Introduceți adresa dumneavoastră de email pentru a primi cele mai noi articole:

Prin abonarea la newsletter-ul nostru aveți șansa de a câștiga unul dintre cele trei coșuri cu produse naturiste, oferite lunar prin tragere la sorți.